۱۸۴ دانش آموز دختر خراسان جنوبی عازم اردوی راهیان نور شدند

موسوی‌نژاد با بیان اینکه ۱۸۴ دانش آموز دختر خراسان جنوبی عازم اردوی راهیان نور شدند، گفت: اعزام سایر دانش آموزان استان تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا موسوی‌نژاد - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی- صبح امروز چهارشنبه (۲۶ بهمن) در آیین بدرقه کاروان‌های زیارتی دانش‌آموزی راهیان نور استان، اظهار کرد: در سال جاری بعد از دو سال توقف این اردوها به علت شیوع کرونا، اردوهای راهیان نور را خواهیم داشت که طی مرحله نخست ۱۸۴دانش‌آموز دختر استان عازم اردوی راهیان نور شدند.

 

وی با بیان اینکه دوم اسفند نیز کاروان اردوی راهیان نور دانش‌آموزی برادران اعزام می‌شوند، ابراز داشت: در مجموع ۳۶۸ دانش آموزان به این سفر معنوی و پر برکت اعزام خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: مدت زمان حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی سه شبانه روز است و در این مدت راویان، حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و چگونگی طراحی و اجرای عملیات را برای دانش‌آموزان روایت می‌کنند.

 

موسوی‌نژاد با بیان اینکه شهید همیشه شاهد و ناظر است و هرگز از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: یکی از تلخ‌ترین و حساس‌ترین دوران‌های انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و رویایی ایران اسلامی با ابرقدرت‌های جهانی و رژیم بعث عراق بود.

 

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله به واقع جنگ نابرابری بود که با ایستادگی و مقاومت ملت و رزمندگان ایران اسلامی سرانجام به حماسه دفاع مقدس ختم شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی است که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند، گفت: عاملی که منجر به خلق حماسه ای بزرگ و متحیر ساختن شرق و غرب شد اعتقادات دینی رزمندگان بود که با نثار جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیافتد.

 

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: امیدواریم اردوهای راهیان نور دانش آموزی فرصتی برای مرور خاطرات دوران دفاع مقدس و تجدید میثاق و عهد و پیمانی با آرمان‌های شهدا و امامین انقلاب باشد.

 

 

کد خبر 1252843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha