برنامه های محوری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی کرمان در نیمه شعبان اعلام شد

دبیر شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان کرمان با اعلام برنامه های محوری نیمه شعبان بر برگزاری جشن های خانگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب‌پور، صبح چهارشنبه (۲۶ بهمن) در نشست شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با جمع‌بندی آنچه در سال‌های گذشته انجام شده،  امسال برنامه ها در ۲۰ محور خلاصه شده است.

دبیر شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به اینکه نیمه شعبان بهانه و فرصتی مغتنم برای نهادهای دولتی و مردمی جهت انجام فعالیت های مهدوی با ایجاد انس و معرفت به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی در جامعه و تبیین وظایف منتظران است؛ محور برنامه های نیمه شعبان را اعلام کرد.

وی دعوت به برگزاری جشن های خانگی، برگزاری مسابقه حفظ عهد، مسابقه کتابخوانی، برگزاری جشن های مردمی اصناف، ادارات، بوستان ها و... حداقل در چهار نقطه از شهر، پیاده روی خانوادگی در روز نیمه شعبان، توجه به فضای مجازی، ارسال پیامک های مهدوی، تهیه و توزیع بروشور مهدوی را از جمله برنامه های پيشنهادی فهرست کرد.

حجت الاسلام عرب‌پور اجرای برنامه های ویژه کودکان، تبلیغات شهری و فضاسازی، ترویج و احیای شب نیمه شعبان، گزارش فعالیت های مهدوی در نماز جمعه قبل از نیمه و برگزاری جشن در ستادهای نمازجمعه، برگزاری جشن‌های دانش‌آموزی در مدارس، شب شعر مهدوی و توجیه مبلغان و مداحان در خصوص ارائه مطالب پرمحتوا و.‌‌.. را از دیگر محورهای این برنامه ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح " یاران موعود" در ۶۰ مدرسه گفت: اختتامیه این طرح برای مقطع دبستان و متوسطه اول و دوم در ایام نیمه شعبان برگزار می شود.

در ادامه این نشست ۹ برنامه تدارک دیده شده توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان اعلام شد.

این برنامه ها شامل چاپ و توزیع بروشور در ایام نیمه شعبان، جشن های خانگی، مسابقه کتابخوانی آیات مهدوی، اجرای طرح سه شنبه های مهدوی، پنج شب ایستگاه کودکانه ویژه نیمه شعبان، حضور سه نفر از کارشناسان مهدویت قم در مدارس، شب شعر استانی مهدوی و تهیه پوستر ویژه برای خانواده ها است.

کد خبر 1252846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha