۴۶۰ طرح محرومیت زدایی در لرستان به بهره برداری رسید

۴۶۰ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در استان لرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، استاندار لرستان امروز در آیین افتتاح این طرح ها که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور با حضور آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی برگزارشد ، اظهارداشت: خدمت به محرومین مهمترین رویکرد دولت و نهادهای انقلابی است.

 

فرهاد زیویار افزود:محرومیت زدایی و تلاش در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم در صدر برنامه های دولت قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب برای مردم در عرصه های مختلف کم نظیر بوده است، اذعان داشت: اقدامات بسیاری برای رفع محرومیت زدایی و پرداخت تسهیلات، ارتقای معیشت، اشتغالزایی، اجرای طرح های آبرسانی و بهداشتی در لرستان صورت گرفته که تمام این تلاش ها در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

 

زیویار خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه ای برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور، احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده که اکنون ۱۵۸ مورد با ۱۵ میلیارد تومان در لرستان به بهره‌برداری رسید.

 

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین طرح هایی مانند ۱۲۷ مورد مسکن معلولان با ۲۱ میلیارد تومان، ۷۴ مورد مسکن برای خانواده های دارای ۲ فرزند معلول یا بیشتر، پنج باب خانه عالم روستایی، آبرسانی، تهیه آمبولانس، تجهیز خانه بهداشت و تعمیر و تجهیز ۲۰ مسجد در الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

 

زیویار بیان کرد: پس از سفر رییس بنیاد مستضعفان به لرستان، ظرف ۲ هفته مبالغ مورد نظر برای طرح های استان تخصیص پیدا کرد و امید می رود مناطقی از شهرستان های سلسله و دلفان هم در طرح های محرومیت زدایی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به وجود استعدادها و توانمندهای بومی کم نظیر در استان لرستان، افزود: باید از این ظرفیت ها برای رفع محرومیت در استان و ارتقای خدمت رسانی به مردم بهره گرفته شود.

 

استاندار لرستان ادامه داد: این استان با برخورداری از مواهب خدادادی ظرفیت بی‌نظیری در زمینه های طبیعی، انسانی و تاریخی دارد اما بهره‌گیری از آن تاحدودی کم‌رنگ بوده و بخش هایی را در مدار محرومیت قرار داده است.

 

پیگیری مجدانه استاندار لرستان برای تحقق طرح ها


رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این آیین گفت: اشراف کامل بر طرح ها و پیگیری های استاندار لرستان برای تحقق آنها در سالجاری مجدانه و قابل تقدیر است.

 

پرویز فتاح عنوان کرد: در استان لرستان به دلیل کاستی هایی که در گذشته وجود داشته است در برخی حوزه ها عقب ماندگی هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در استان شهرستان های کوهدشت و الیگودرز برای محرومیت زدایی انتخاب شده و عمده ی این طرح ها در این شهرستان ها افتتاح شدند.

پذیرش درخواست استاندار لرستان توسط رئیس بنیاد مستضعفان کشور

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به درخواست استاندار لرستان مبنی بر اضافه شدن شهرستان های سلسله و دلفان به مناطق تحت پوشش طرح های بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: سلسله و

دلفان به عنوان مناطق ویژه تحت پوشش طرح های بنیاد قرار خواهند گرفت.
دکترپرویز فتاح همچنین در مورد حمایت از برخی طرح های تولیدی و زیرساختی استان توسط بنیاد مستضعفان، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با حمایت هایی که انجام شد به زودی افتتاح خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح های بزرگ عمرانی و کشاورزی استان برای قرارگیری در پوشش حمایتی بنیاد مستضعفان بررسی خواهند شد.
گفتنی است در این روز 7500 طرح محرومیت زدایی در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 70هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

 

در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، هفت هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان با حضور آیت الله گلپایگانی در استان های لرستان، خراسان شمالی و اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

کد خبر 1252881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha