نهج البلاغه سرشار از درس ها و الگوهای انسان ساز و مدیریتی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: نهج البلاغه مولای متقیان، سرشار از درس ها، حکمت ها و الگوهای مدیریتی و انسان ساز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در درس تفسیر نهج البلاغه با تاکید بر توجه هر چه بیشتر افراد به کلام مولای متقیان، حضرت علی(ع) گفت: کلام حضرت علی سراسر درس و حکمت است و همه باید برای زندگی سالم و سعادتمند به آن توجه کرده و آن ها را در زندگی و کار خود بکار گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان حضرت علی (ع) در خطبه ها، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه در همه امور سخن گفته و راه را به ما نشان داده است، افزود: خطبه اشباح یکی از خطبه های این کتاب ارزشمند است که یک بخش از این خطبه مربوط به ملائک است و بشر عادی امکان دسترسی و رابطه با آن عالم را ندارد تنها می تواند با مجاهدت و مبارزه با نفس ارتباط با آن را برقرار کند.

 

وی با بیان اینکه انسان برای درک آن دنیا باید همواره در مسیری که قرآن و اهل بیت برایش ترسیم کرده اند حرکت کند و نیاز به پاک کردن بدن از ناحق دارد، افزود: تمام شکاف های عالم را خداوند از ملایک پر کرده است البته این مطلب کنایه از فراوانی و حضور ملائک در همه عرصه ها است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همه موجودات و آفریده های عالم در حال عبادت و اطاعت خدا هستند، ادامه داد: در این شکاف‌ها هم صدای عبادت و دعا ملائک وجود دارد. در این عالم حجاب ما حجاب های مادی است ولی در آن عالم حجاب ها بر اساس آن عالم است.

 

امام جمعه اراک با اشاره به سوره مومنون افزود: ملائک دائماً در حال عبادت و تسبیح خدا هستند ملائک به خداوند مومن هستند و اهل گناه نیستند، آنها حامل عرش خداوند هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با بیان اینکه خداوند ارحم الراحمین است، ادامه داد: انسان ها باید این مهم را بدانند و در برابر رحمت آفریدگار خود شاکر باشند چرا که ملائک نیز به دستور پروردگار برای انسان‌ها نیز استغفار می‌کنند آنها برای انسانها دعا میکنند اما انسان هایی که خدا را قبول ندارند شامل خشم خداوند می‌شوند.

کد خبر 1252889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha