مشارکت ۱۱۸ هزار نفر در بیست و نهمین دور مسابقات قرآن بسیج

سردار سلیمانی با تاکید بر هدف گذاری برنامه های قرآنی برای ۳۰ هزار دارالقرآن در پایگاه های بسیج از مشارکت ۱۱۸ هزار نفر در بیست و نهمین دور مسابقات قرآن بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز (چهارشنبه ۲۶ بهمن) در بیست و نهمین دور مسابقات قرآن و عترت بسیج با اشاره به سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ماه مبارک رجب گفت: این مسابقات با حضور 118 هزار نفر از فعالان قرآن و عترت سراسر کشور برگزار شد و شاهد برگزاری اختتامیه این رویداد بزرگ قرآنی هستیم.

 

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت های قرآنی در کشور کاملا فراهم شده است، افزود: جوانان علاقه مند به قرآن هستند و عشق و علاقه آنها در این مسابقه کاملا مشهود است. این مسابقات در چهار رشته خانوادگی، گروهی، انفرادی، خلاقیت و ابتکار برگزار شد و 314 نفر از ممتازان به مرحله نهایی رسیدند و 66 نفر در چهار رشته برگزیده شدند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص قرآن و عترت خاطرنشان کرد: رویکرد اعتلای قرآن در بسیج از رویکردهای سال های پیش رو است که در قالب برنامه پنج ساله هفتم بسیج در راستای توسعه و تعمیق قرآن اجرا می شود.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه رویکرد تعمیق و ترویج قرآن و فعالیت های قرآنی از دستورالعمل های اساسی بسیج است، افزود: 30 هزار واحد قرآنی در پایگاه های قرآنی بسیج هدف گذاری شده و همچنین تربیت 10 میلیون متربی قرآن، گروه های جهادی قرآن و فعالیت های دارالقرآن در 500 شهرستان و همچنین افزایش دارالتهذیب های استانی تا 32 دارالتهذیب از جمله اقدامات در راستای رویکرد قرآنی سازمان بسیج است.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب قرآنی بود و در طول 44 سال گذشته توانسته است فرهنگ قرآن را در جامعه تعمیق و ترویج کند تا جایی که این امر امروز کاملا مشهود است البته این ضرورت وجود دارد که ترویج فرهنگ قرآنی به صورت هدفمند و هوشمند برای نسل جوان به خصوص دانشجویان و دانش آموزان در سطوح عالی و حتی در سطوح محلات رقم بخورد.

 

 

 

 

کد خبر 1252902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha