بصیرت و ولایتمداری شاخصه مهم روحانیت است

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه بصیرت، ولایتمداری و انقلابی بودن از مهم ترین شاخص های روحانیت است، گفت: امروز همه ما وظیفه داریم که با عمل کرده به راه و سیره شهدا، در تداوم راه آنان تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رییس حوزه های علمیه استان ایلام، صبح امروز(۲۶ بهمن) در آیین بزرگذاشت حضرت آیت الله حیدری ایلامی و یادواره شهدای روحانی استان ایلام اظهار کرد: حوزه های علمیه برادران و خواهران استان بسیار تلاش کردند که این یادواره به نحو شایسته ای برگزار شود.

 

حجت الاسلام وعد مرادبیگی‌ با بیان اینکه آیت الله حیدری ایلامی نقش مهم و شاخصی در دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیج نیروهای مردمی در برابر رژیم بعثی، اظهار کرد: شهدا البته در برگزاری این مراسم و یادآور باشکون ما را همراهی و یاری کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین  شاخصه های روحانیت استان ایلام  دین داری و تقید به دین و زهد آنان بوده است، گفت: علما و روحانیون استان در دوران ابتدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با عمل خود مردم را به دین خدا دعوت می کردند.

 

رییس حوزه های علمیه استان ایلام بیان کرد: بصیرت ولایتمداری و انقلابی بودن از دیگر شاخص های روحانیون استان و در رأس آنها مرحوم آیت الله حیدری ایلامی بوده است.

 

حجت الاسلام مرادبیگی بیان کرد:  این تربیت و شاخصه های روحانیون بر گرفته از رفتار، گفتار، کردار و سیره آیت الله حیدری ایلامی بوده است.

 

وی بیان کرد: شهدا راه را به ما نشان دادند و البته مسولیت ما را سنگین کرده اند و امروز همه ما وظیفه داریم که با عمل کرده به راه و سیره شهدا، در تداوم راه آنان تلاش کنیم.

 

گفتنی است  استان ایلام  ۱۳ شهید روحانی  را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم آرمان های نظام مقدس و انقلاب اسلامی کردن است.

 

پیام آیت الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در این یادواره توسط حجت الاسلام یگانه نماینده حوزه های علمیه استان ایلام در قم قرائت شد.

کد خبر 1252935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha