عزم دولت سیزدهم جبران کمبودها در حوزه ایثارگران است

رحیمی‌نسب، با اشاره به ضرورت توجه به ایثارگران، گفت: رویکرد جدید دولت به مقوله ایثارگری کاملا نسبت به گذشته متفاوت است و عزم دولت این است که کمبودهای این حوزه را جبران کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، رضا رحیمی‌نسب، امروز چهارشنبه (26 بهمن) در همایش مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی کشور در امور ایثارگران که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به ایثارگران، اظهار کرد: باید بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران اقدامات مناسبی انجام دهیم.

 

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، با بیان اینکه رویکرد جدید دولت به مقوله ایثارگری کاملا نسبت به گذشته متفاوت است و عزم دولت این است که کمبودهای این حوزه را جبران کند، افزود: بالغ بر یک هزار قانون در حوزه ایثارگران داریم که تنها 19 درصد آن اجرایی شده، بخشی قابلیت اجرا ندارند و بخشی نیز اجرا نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید با چند قانون پخته و جامع، روند رسیدگی به ایثارگران را انجام دهیم، اضافه کرد: لازم است مجموعه ایثارگران و مدیران اجرایی بر اساس دستورالعمل چهارده‌گانه شرح وظایف ایثارگران اقدام کنند و نهایت بهره‌برداری را از دستگاه‌ها داشته باشند.

 

رحیمی‌نسب، با بیان اقدامات انجام شده در حوزه ایثارگران، تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی انجام شده چند مشکل عمومی در دستگاه‌ها وجود دارد که یکی از آنها بحث انتصابات فرزندان ایثارگران به عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند.

 

وی با اشاره به اینکه راه شهدا را فرزند شهید می‌تواند علمداری کند، ادامه داد: ما فرزند ایثارگر متعهد و متخصص بی‌شمار داریم که باید در سطوح مدیریتی مختلف به کار گرفته شدند که امیدواریم خوزستان پیشتاز در این عرصه باشد.

 

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها با مقوله تشکیلات ایثارگری نباید تشریفاتی برخورد کنند، گفت: همه مدیران باید یک مشاور ایثارگران داشته باشند که هم مشاور باشد و هم هماهنگ‌کننده امور ایثارگران؛ همچنین پرچم و تابلو ایثارگران باید در ادارات وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به اختصاص یک درصد بودجه به امور ایثارگران، ابراز کرد: تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در برخی دستگاه‌ها انجام نشده، این یک قانون است و باید به آن توجه شود؛ 30 درصد کارکنان ما یااثرگر هستند که باید به این موضوع توجه شود.

 

رحیمی‌نسب، با بیان اینکه طرح سپاس (دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران) باید به صورت ماهانه یا هفتگی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شود، عنوان کرد: مشاوران امور ایثارگران باید در نشست‌های معاونان و کارگروه‌های انتصابات و فرهنگی حضور داشته باشد.

 

علی‌اکبر حسینی‌محراب، نبز با اشاره به توصیه امام خمینی (ره) جهت رسیدگی به خانواده شهدا اظهار کرد: مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران برطرف شود.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه با وجود فرزندان شاهد باید در دستگاه‌های اجرایی شبکه تراز انقلاب اسلامی بسازیم، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در جهت ارتقای استان گام بردارند. 

 

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را در میان مردم بیان کنند، افزود: مدیران دستگاه‌ها بر اساس نیاز ادارات خود پروژه‌های ملی را در راستای بهبود وضعیت استان دنبال کنند.

 

حسینی‌محراب، بر لزوم اهمیت توجه به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای وظایف دستگاه‌ها در قبال ایثارگران تأکید کرد و ادامه داد: ارائه خدمات به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه است و خدماتی که در قانون تأیید شده باید به این قشر ارائه شود.

 

همچنین حسن نورانی، خوزستان را مشهدالشهدای سرزمین و میهن اسلامی ما است و بالاترین شهدا را در سطح کشور دارد، خاطر نشان کرد: در خوزستان برنامه‌های فرهنگی خوبی در حوزه ایثارگران و شهدا انجام شده ولی انتظار بیش از این‌هاست.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، بیان کرد: امروز ایثارگران عملکرد خوبی در دستگاه‌ها دارند ولی نقطه مطلوب نیستند و نگاه فرمایشی باعث شده برخی دستگاه‌ها ایثارگران را در حد کارشناسی ببینند که وظیفه دومی برعهده دارد و با این اقدام خدماتی که باید به این قشر داده شود، به خوبی انجام نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌ها خدمات خوبی به ایثارگران و خانواده‌های آنها ارائه دهند، یاد آور شد: ما در خوزستان 11 هزار فرزند ایثارگر بیکار داریم که امیدواریم بتوانیم با اشتغال آنها بخشی از مشکلات ایثارگران را حل کنیم.

 

کد خبر 1252977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha