پوشش ۶۶.۱۷ درصدی دوره‌های سواد‌آموزی در کردستان

خسروی از پوشش ۶۶.۱۷ درصدی دوره‌های سوادآموزی استان کردستان تا ۲۵ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: آخرین مهلت کلاس‌گذاری سوادآموزان تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری است.

گلبهار خسروی_ سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان_ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان کردستان اظهار کرد: بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سوادآموزی تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه جاری به صورت میانگین ۶۶.۱۷ درصد دوره‌های سوادآموزی در استان تحت پوشش قرار گرفته است که عملکرد استان به تفکیک، در دوره سوادآموزی ۴۵.۸۴ درصد، انتقال ۶۹.۲۳ درصد و تحکیم ۸۳.۴۵  درصد است.

 

وی به تشریح عملکرد شهرستان‌ها و مناطق در پوشش حجم دوره‌های سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: با احتساب پوشش حجم سه دوره سواد آموزی، تاکنون شهرستان کامیاران با ۹۵.۴۰ درصد، منطقه_سریش آباد با ۸۲.۸۹ درصد و شهرستان دهگلان با ۷۸.۸۴ درصد در رتبه‌های اول تا سوم استان قرار دارند.

 

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: منطقه کلاترزان با ۷۷.۹۷ درصد در رتبه چهارم، دیواندره با ۷۵.۲۷ درصد در رتبه پنجم، قروه با ۷۲.۴۳ در رتبه ششم، سقز با ۶۸.۶۶ درصد در رتبه هفتم، ناحیه دو سنندج با ۶۸.۶۵ درصد در رتبه هشتم، مریوان با ۶۵.۸۴ درصد در رتبه نهم، ناحیه یک سنندج با ۶۵.۳۵ درصد در رتبه دهم، بانه با ۶۳.۱۷ درصد در رتبه یازدهم و منطقه کرانی با ۶۰.۲۲ درصد در رتبه دوازدهم استان قرار دارند.

 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان کردستان گفت: سروآباد با ۵۲ درصد در رتبه سیزدهم ، منطقهزیویه با ۴۹.۶ درصد در رتبه چهاردهم، بیجار با ۴۰.۷۶ درصد در رتبه پانزدهم و منطقه موچش با ۴۰.۶۵ درصد در رتبه شانزدهم و آخر استان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش حجم ابلاغی دوره‌های سواد آموزی، اولویت اول این معاونت است، از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه درخواست کرد ضمن رصد، کنترل و پیگیری وضعیت عملکردی این حوزه، تا ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ برای کلاس گذاری حجم باقی مانده در دوره‌های سوادآموزی تسریع تا کلیه سوادآموزان تحت پوشش آموزش قرار گرفته و برنامه‌های ابلاغی محقق شود.

 

خسروی با اشاره به آغاز بازدید حضوری تیم نظارتی استان از شهرستان‌ها و مناطق، اظهار داشت: در بازدیدهای حضوری علاوه بر بررسی اقدامات و مستندات اداری، پرونده‌های سوادآموزان و حضور در کلاس‌های سوادآموزی، جلسات توجیهی برای ناظرین آموزشی و آموزش دهندگان برگزار و جلسات تخصصی این حوزه از جمله شورای پشتیبانی و گروه بهبود کیفیت سوادآموزی تشکیل و فعالیت‌ها رصد و پیگیری خواهد شد.

 

وی در پایان از روسای ادارات سواد‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق و هم‌چنین ناظرین آموزشی خواست بر اساس برنامه پیش‌بینی ماهانه و هفتگی از کلاس‌های سوادآموزی بازدید و اقدامات و فعالیت‌های این حوزه به صورت حضوری و غیرحضوری رصد و کنترل شود.

کد خبر 1253038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha