مدیریت امام موسی کاظم علیه السلام، جریان شیعه را به یک جریان متحد مبدل کرد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با بیان اینکه امام موسی کاظم علیه السلام، الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و حکومت های جور و ظالم است، تأکید کرد: مدیریت امام موسی کاظم علیه السلام، جریان شیعه را به یک جریان متحد مبدل کرد.

حجت الاسلام کاظم حریف -مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شالی اظهارکرد: دوران زندگی امام موسی کاظم علیه السلام مصادف با اوج به قدرت رسیدن حکومت بنی عباس بود که سختی و فشارهای بسیاری به امام بزرگوار وارد کردند.

 

وی عنوان کرد: امام موسی کاظم(ع) در برابر شکنجه های دشمنان ایستادگی، مقاومت و صبر بالایی نشان دادند و در برابر ظلم و فسادهای آنان شانه خالی نکردند، ایشان به امت درس استواری داد.

 

حجت الاسلام حریف خاطرنشان کرد: دلیل اینکه ایشان به کاظم ملقب شده اند ایستادگی و مقاومت در برابر سختی ها، مشکلات و ظلم بود که با صبر و بردباری که به خرج می دادند، جامعه ضد اهل بیت آن زمان را به محب اهل بیت(ع) تبدیل کردند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان تصریح کرد: این امام بزرگوار در برابر ظلم و ستم حکومت ها و انحرافات جامعه سازش ناپذیر بود و ایستادگی کرد که این امر یکی از دلایلی بود که سال های بسیاری را در زندان سپری کردند و به دست دشمن به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام حریف با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: ایشان تلاش کرد وحدتی بین شیعیان به وجود آید و این مهم را مدیریت کرد و جریان شیعه را به یک جریان متحد تبدیل کرد.

 

به گفته وی به مناسبت سالروز شهادت ایشان، شب گذشته مراسم عزاداری به همراه نوحه خوانی و سینه زنی در مسجد محمد رسول(ص) این شهرستان برگزار شد.

 


امام موسی کاظم علیه السلام، در سال ۱۲۸ قمری، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان، در منطقه ابواء بین مکه و مدینه متولد شد و در سال ۱۴۸ق پس از شهادت پدرش، امام صادق(ع)، به امامت رسید. دوران ۳۵ ساله امامت او با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود. ایشان چندین بار از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ق در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید.
 
 

کد خبر 1253059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha