آیین عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) در امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد

همزمان با سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، آیین عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) با حضور مردم مؤمن و انقلابی و مسئولان در امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ همزمان با سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، شامگاه چهارشنبه آیین عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) با حضور مردم مؤمن و انقلابی و مسئولان به میزبانی امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا نوری –نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی- در این مراسم و در جمع عزاداران بجنوردی به تبیین سجایای آن حضرت پرداخت و بر پیروی از سیره و منش ائمه اطهار به ویژه امام موسی کاظم تأکید کرد.

 

«محمدجواد کلاته» از مداحان اهل بیت هم با مرثیه سرایی در رثای امام هفتم شیعیان، دل ها و چشم های اشکبار عزاداران را به زیارت مرقد مطهر این امام همام در کاظمین برد.

 

این مراسم که به همت هیئت فاطمه الزهرا سلام الله علیها امامزاده سیدعباس علیه السلام برنامه ریزی شده بود، با اطعام تبرکی برای حاضران همراه بود.

 

مشابه این مراسم امشب پنج شنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء هم در امامزاده سید احمدبن موسی کوران اسفراین و با سخنرانی حجت الاسلام «موسوی» امام جمعه اسفراین برگزار می شود.

 

امامزاده سیدجعفر(ع) شهر اسفراین و آستان متبرک قبور سادات شهر شیروان هم شامگاه چهارشنبه میزبان عزاداران بودند که حجت الاسلام «موسوی» در اسفراین و «حجت الاسلام تکمیلی» در شیروان مردم را به فیض رساندند.

کد خبر 1253061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha