جشن تکلیف فرصتی برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی است

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به اهمیت تربیت دینی نوجوانان، گفت: جشن تکلیف فرصتی برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امروز(27بهمن)،در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان بروجردی که در مصلای شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است، برنامه ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.

 

امام جمعه بروجرد افزود: به تکلیف رسیدن، یک عید است، زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده اند که خداوند به آنان دستور می دهد و آنها نیز خوشحال هسستند که خواسته ها و دستورهای او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان با برگزاری جشن های گروهی به نام جشن تکلیف، نعمت های خدا را گرامی می دارند و این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده اند را به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره ای به یادماندنی به یاد می سپارند و همچنین در دین اسلام، در صورتی انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد و حرام ها را ترک کند که دارای شرایطی تکلیف چون بلوغ، عقل، علم و قدرت باشد.

کد خبر 1253132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha