کارگروه و کمیته تدوین برنامه های سالانه «قرآن، عترت و نماز» در آموزش و پرورش تشکیل می شود

سرپرست اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کارگروه و کمیته تدوین برنامه های سالانه «قرآن، عترت و نماز» با هدف کیفیت بخشی برنامه ها و هم افزایی در فعالیت ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد عصر امروز (۲۷ بهمن ماه) در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، روسا و معاونین آموزشی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان که با حضور مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گچساران برگزار شد برنامه های کاری خود را تشریح کرد و گفت: لازم می دانم از برنامه ریزی و هدایت مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق برای حضور باشکوه فرهنگیان و جامعه دانش آموزی استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن که با حضور پرشور خود حماسه بی بدیلی را خلق کردند، تشکر و قدردانی نمایم.

 

سرپرست اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ویژگی برجسته راهپیمایی ۲۲بهمن سال 1401 ملت ایران حضور جوانان و نوجوانان در کنار سایر اقشار جامعه بود که قطعا محصول احساس وظیفه، برنامه ریزی، تبیین و ترغیب اساتید، مربیان و مدیران آمورش و پرورش بود که تحت راهبری مدیرکل صورت گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه تربیتی نخستین ساحت تعلیم و تربیت را ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی عنوان کرد و ادامه داد: ذیل این ساحت فعالیت های قرآن، عترت و نماز تعریف می شود و نهاد آموزش و پرورش مهم ترین و راهبردی ترین نهاد فرهنگ ساز کشور بوده و باید همه کمک کنیم تا آموزش و پرورش قوی داشته باشیم تا به حیات طیبه و زیست مومنانه برسیم.

 

سرپرست اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با این مبانی مسئولیت خدمت به قرآن، عترت و نماز را پذیرفته، تصریح کرد: توسعه و ترویج هیئت های مذهبی دانش آموزی به عنوان مهم ترین رکن کار تربیتی و فعالیت های قرآنی در مدارس، گفتمان های دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری جلسات شنبه های تفسیر در ادارات آموزش و پرورش استان، فعال کردن دارالقرآن ها به عنوان پایگاه های قرآنی و پرورش استعدادهای قرآنی و تقویت آنان در رشته های حفظ تلاوت و تفسیر و اقامه نماز در ادارات و مدارس، تجهیز نمازخانه ها و ایجاد فضای مطلوب برای اقامه نماز، برگزاری مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به انس با قرآن، عترت و نماز بخشی از اولویت های کاری بنده است.

 

حجت الاسلام مصباح نژاد از تشکیل کارگروه و کمیته تدوین برنامه های سالانه قرآن، عترت و نماز با هدف کیفیت بخشی برنامه ها و فعالیت ها و هم افزایی خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه های فرهنگی استان با هدف پرهیز از موازی کاری و اثر بخشی مطلوب تر در میدان فعالیت های قرآنی، مناسبت های ولایی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان از دیگر برنامه های اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

 

وی از روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق خواست، رویکرد جدید تحولی در اداره قرآن، عترت و نماز را با جدیت پیگیری و دنبال کنند .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این نشست، گفت: راهبرد اصلی در هنرستانها مهارت آموزی است که هنرجویان پس از فارغ التحصیل شدن باید در رشته خود تخصص و مهارت لازم را فرا گرفته باشند.

 

حسنعلی عزت خواه نظارت بر فعالیت هنرستان ها و بازدید از کارگاه ها در زمان انجام کارهای عملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با گفت و گو با هنرآموزان و هنرجویان مسائل و مشکلات را شناسایی و بر پیگیری جهت رفع آنها اقدام کنید.

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست پیرامون موضوعات مهم و اولویت های کاری آموزش و پرورش مواردی را مورد تاکید قرار داد.

 

محمد دانشی نسب به موضوع مهم انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: همه صلاحیت های عمومی، اختصاصی و حرفه ای مندرج در شیوه نامه را برای انتصاب یک مدیر در سال تحصیلی آتی مدنظر قرار گیرد.

 

وی به میز کار رتبه بندی در استان و شهرستانها اشاره کرد و افزود: حفظ کرامت و شان معلمان فرهیخته در موضوع رتبه بندی، پاسخ به سوالات و دغدغه های آنان به صورت شبانه روزی توسط اعضای میز و هیئت ممیزه در چارچوب قانون فصل الخطاب است.

 

گفتنی است در این نشست، اعضای شورای معاونین مهم ترین اولویت های کاری آموزش و پرورش را بیان و بر رصد میدانی فعالیت های آموزشی و تربیتی در مدارس تاکید کرد.

کد خبر 1253137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha