عید مبعث، محور اخوت، وحدت، برادری و انسجام است

ماموستا رستمی گفت: عید مبعث، بزرگترین عید مسلمانان و محور اخوت، وحدت، برادری و انسجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، ماموستا فایق رستمی_ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان_ رهبری، در آیین اختتامیه دومین جشنواره «مولودی‌خوانی نبوی» با تبریک عید مبعث اظهار کرد: عید مبعث، بزرگترین عید مسلمانان و محور اخوت، وحدت، برادری و انسجام است.

 

وی مبعث پیامبر اکرم(ص) را مرکز تفکر، وحی و شروع رسالت نبوی دانست و افزود: با توجه به جایگاه عید مبعث بین مسلمانان و درس‌های بی‌شمار آن، بزرگترین دانشگاه بشری در عید مبعث دایر شد.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) از هر عیبی مبرا بود و همه دروازه‌های رحمت و علوم را به روی انسان گشود، بیان کرد: پیامبر خاتم، رسولی است که خداوند در همه کتب آسمانی به عنوان نذیر و بشیر و پناهگاه امن بشری معرفی کرده و با اخلاق و مدارا با مردم، به رحمت الهی معنای تمام و کامل بخشید.

 

وی با تأکید بر اینکه مبعث و برانگیخته شدن پیامبر اکرم(ص)، باید محور وحدت و محبت باشد، افزود: خداوند با مبعوث کردن نبی خود، به جهالت پایان داد و رحمت و سعادت را به انسان هدیه کرد.

 

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه امروز دنیا به مکتب رهایی‌بخش اسلام ایمان آورده و تنها راه نجات را در قرآن می‌داند، گفت: این قشر هم اکنون به عنوان تأثیرگذارترین عامل در توسعه و پیشرفت کشور هستند.

 

وی با اشاره به بزرگی رسالت پیامبر اکرم(ص) افزود: در عصری که دختران زنده به گور می‌شدند، پیامبر(ص) با احترام به مقام و منزلت به دختر خود به جایگاه زن عزت و افتخار بخشید.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات معیشتی مردم و گرانی اجناس در بازار اشاره و اظهار کرد: مسئولان برای رفع فقر و محرومیت‌زدایی اقدام عملی داشته باشند تا جوانان انگیزه لازم برای کار و فعالیت را به دست آورند.

 

وی با بیان اینکه توازن در عدالت و مساوات که دولت سیزدهم بر آن تأکید دارد در کردستان مورد نیاز است، یادآور شد: راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیام وحدت و همدلی مردم را جهانیان رساند لذا دولت باید پاسخ شایسته‌ای به ملت داشته باشد.

 

کد خبر 1253164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha