منطق و تفکر مسلمانان برگرفته از کلام خداوند است

حجت الاسلام اختردانش با بیان اینکه، وقتی مومنین بر محور ولایت اجتماع کنند هیچ نیرویی توان مقابله با آن را نخواهد داشت گفت: منطق و تفکر ما بر گرفته از کلام خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابراهیم اختر دانش - یکی از روحانیون برجسته آستانه اشرفیه- در یادواره شهدای کوی شهید رجایی بندر کیاشهر و پاسداشت شهید مدافع امنیت «مجید یوسفی»که در مسجد امام حسین(ع) این شهر کیاشهر برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تا شهدای امنیت اظهار کرد: امام کاظم(ع) به ما یاد دادند که اهل جهاد و مبارزه با طاغوت باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه منطق و تفکر ما بر گرفته از کلام خداوند است گفت: قرآن می فرماید نباید از کفار تبعیت و پیروی کرد و فریب دشمن را خورد.

 

حجت الاسلام اختر دانش تصریح کرد: با آن تفکری که دوست ندارد ما اقتدار، کرامت، استقلال و آزادی و شرافت، هویت و موجودیت داشته باشیم نباید دست دوستی بدهیم، حتی نباید با آن تفکر قدم زد، سلفی گرفت، مذاکره کرد و بر سر تمامیت ارضی سازش نمود.

 

وی ادامه داد: شهدای عزیز ما در خط چنین امامی بودند و آنها نیز به ما آموختند که با تعالیم ناب قرآنی می توان با دشمن جهاد کبیر، جهاد عدم تبعیت از دشمن داشت.

 

حجت الاسلام اختر دانش افزود: وقتی در مجلس شهدا قرار می گیریم باید متوجه داشته باشیم که به مجلس ختم نیامده ایم بلکه آمده ایم که در این مجلس احیا شویم و روحیه شهادت طلبی که دشمن از آن هراس دارد زنده نگه داریم.

 

وی، اذعان کرد: می بایست استقامت و استکبار ستیزی را که خار چشم دشمن است را در مجلس شهیدان احیا کنیم.

 

حجت الاسلام اختر دانش با اشاره به اینکه باید حواسمان را جمع کنیم که چه تحفه ای را شهدا به عنوان ارمغان به من و شما سپرده اند، ادامه داد: امام کاظم یاد داد که حواسمان به داشته هایمان جمع باشد و باید بدانیم که شهدا یاقوت های با ارزش زندگانی ما هستند و یادواره ها و محافل شهدا برای ما باارزش است.

 

وی یادآور شد: یک شهید می تواند راه نور و مقابله با کفر را به ما یاد بدهد و آن برای ما کفایت می‌کند.

 

حجت الاسلام اختر دانش بیان کرد: این مردم همیشه پای کار نظام هستند و 44 سال است که در باران، برف، گرما، سرما و طوفان ها در راهپیمایی های روز قدس، 13 آبان، 9 دی، 22 بهمن و... به میدان آمده اند و ارمغان این راه را نیز شهدا به ما داده اند.

 

وی اظهار کرد: از این رو مسئولین به عنوان خادم مردم با تمام مشکلات موجود ملزم به خدمت به مردم هستند و باید مورد سوال قرار بگیرند و یک ساعت نیز نباید راحت باشند چرا که می بایست به فکر بزرگ کردن سفره مردم باشند.

 

حجت الاسلام اختر دانش با اشاره به 2 پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، یکی را خنثی سازی توطئه کسانی دانست که سودای تجزیه طلبی ایران را داشتند و ادامه داد: دومین پیام به مسئولین نظام بود که یعنی با شما اتمام حجت می کنیم که پای کار نظام، انقلاب و رفع مشکلات معیشتی مردم باشید.

 

وی اذعان کرد: این مردم همیشه در خط شهدا بودند و از ولایت خط می‌گیرند و خیلی با بصیرت و با معرفت هستند و  اثبات کرده اند که پای نظام و انقلاب با هر شرایطی و در هر زمانی هستند.

 

حجت الاسلام اختر دانش در ادامه با اشاره به 44 سال گذشته انقلاب و عبرت های فراوانی که می توان از آن گرفت، گفت: با نگاه به گذشته می بینیم که کسانی که در خط امامت و ولایت بودند، چگونه ماندند و توانستند به خوبی از آرمان های امام و انقلاب و شهدا حراست کنند، اما ریزش ها هم کم نبوده اما تاریخ میگوید که با قرار گرفتن در خط ولایت، امامت و شهدا به منظور حفاظت از آرمان های انقلاب، می توان به سعادت رسید.

 

وی با بیان اینکه، وقتی مومنین بر محور ولایت اجتماع کنند آنچنان به منبع عظیمی از قدرت دست می یابند که هیچ نیرویی توان مقابله با آن را نخواهد داشت گفت: پیروزی حقیقی اینجاست.

 

حجت الاسلام اختر دانش با تاکید به ضرورت جهاد تبیین و دستگیری شهدا که می تواند موجب عاقبت بخیری شود، اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر با انحراف ذهن ها و تبلیغات مسموم بیشترین توهین ها، جسارت ها، ظلم ها به مقام معظم رهبری بود چرا که دشمن از قدرت نظام و رهبری ترسیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی به برکت ولایت و رهبری شجاع، آگاهانه و تفکر شهدا مرزهای جغرافیایی را درهم نوردیده و در در عرصه های مختلف رشد شگفت انگیزی داشته است.

 

 

کد خبر 1253168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha