زندگی پیامبر اکرم (ص) سراسر جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیت الهی و سعادت بشری است

حجت‌الاسلام دیلمی با تاکید براینکه سراسر زندگی پیامبر اکرم (ص) جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیت الهی و سعادت بشریت است، گفت: جهاد فرهنگی و تبلیغی، نظامی و سیاسی مهم‌ترین رویکردهای پیامبر اکرم (ص) در دوران بعثت است.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با تبریک فرا رسیدن مبعث نبی مکرم اسلام (ص) اظهارکرد: مبعث تجلی‌گاه تزکیه، تعلیم و تربیت و عنایت خداوند به سعادت و رستگاری بشریت است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید براینکه سراسر زندگی پیامبر اکرم (ص) جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیت الهی و سعادت بشریت است، گفت: یکی از رویکردهای پیامبر اسلام (ص) بعد از بعثت، جهاد فرهنگی و تبلیغی بود. نبی مکرم اسلام (ص) در عرصه فرهنگی، تربیتی و دعوت‌های عمومی و خصوصی تلاش بی‌وقفه‌ای داشت و توانست انسان‌های بزرگی را در مکتب اسلام و سیره نبوی تربیت کند.

 

وی جهاد نظامی را یکی دیگر از رویکردهای رسول اکرم (ص) در دوران بعد از بعثت دانست و افزود: در دوران بعثت نبوی حدود ۶۰ جنگ علیه مسلمانان اتفاق افتاد و پیامبر اسلام (ص) تلاش بسیاری برای پیروزی مسلمانان و حفظ اسلام کرده بود.

 

حجت‌الاسلام دیلمی بیان‌کرد: جهاد سیاسی از مهم‌ترین رویکردهای پیامبر (ص) در دوران بعثت بود. هجرت به حبشه و مدینه نیز در همین راستا اتفاق افتاده بود. پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان دوران سختی را برای تحقق سیر تمدنی، حاکمیت الهی و بسط معارف توحیدی متحمل شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: در همه این دوران دو رویکرد ممتاز و برجسته‌ در برخورد پیامبر (ص) وجود دارد و آن برخورد مقتدرانه، باصلابت و شجاعانه با کفار و مشرکان و برخوردی سراسر محبت و مودت با مومنان بود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان سخت‌ترین مرحله جهاد پیامبر اسلام (ص) را اتحاد و انسجام اسلامی دانست و گفت: نبی اسلام (ص) برای مقابله با نظام طبقاتی، برده‌داری و بت‌پرستی و جاهلیت و تکریم‌انسان‌ها تلاش بسیاری کرد.

 

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در همه ابعاد از توجه به خانواده و همسایه، استکبارستیزی، اخلاص و بندگی خداوند و غیره بهترین الگو و اسوه است که برای تحقق حاکمیت الهی و انسجام و وحدت اسلامی تلاش بسیاری کرده است.

 

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: در سیر تمدنی شاهد این هستیم که جامعه دینی به نام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شکل یافته و براساس نگاه و سیره نبوی، علوی و فاطمی تلاش می‌کند تا با انسجام و وحدت اسلامی در داخل و حتی در بین مسلمانان دیگر کشورها، تمدن نوین اسلامی را محقق کند.

 

کد خبر 1253209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha