باید رفتارهای  پیامبر (ص) را الگوی خودمان قرار دهیم/ دولت مانع بالا رفتن مایحتاج عمومی شود

حجت الاسلام لیوانی گفت: باید رفتارهای شخصی و اجتماعی پیامبر (ص) را برای خودمان الگو قرار دهیم و همچون پیامبر (ص) رفتار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی ظهر امروز (جمعه 28 بهمن) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک عید مبعث گفت: پیامبر(ص) مقام معراج و نبوت داشتند و هیچ کس نمی تواند به این مقام برسد.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: قرآن تکلیف ما را روشن کرده است و خداوند می فرماید: به پیامبر نگاه کنید و ایشان را برای خودتان اسوه و الگو قرار دهید.

 

وی با اشاره به رفتارهای شخصی و اجتماعی پیامبر(ص)، ادامه داد: باید پیامبر(ص) در مسائل شخصی و اجتماعی الگوی خودمان قرار دهیم، ایشان همیشه خودشان را معطر می کرد و بوی خوش از لباسش بلند بود و بخشی از مالش را صرف معطر کردن بدنش می کرد.

 

حجت الاسلام لیوانی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در رفتارهای اجتماعی و در برخورد با کودکان، زنان، جوانان و پیرها رفتارهای خوبی داشت و ما باید این رفتارهای پیامبر(ص) را برای خودمان الگو قرار دهیم و مثل ایشان رفتار کنیم.

 

وی تاکید کرد: کسی که می خواهد پیامبر را الگوی خودش قرار دهد باید سه ویژگی امید به خدا، امید به قیامت و زیاد به یاد خدا بودن را رعایت کند.

 

مردم وفاداری شان به انقلاب را در ۲۲ بهمن نشان دادند

امام جمعه موقت گرگان با تشکر از حضور چشمگیر مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: امسال طبق اعتراف خیلی از رسانه ها بیش از همه سال مردم در راهپیمایی شرکت کردند و با حضور خودشان نشان دادند به انقلاب، وطن و دین شان پایبند هستند و هرگز حاضر به دین فروشی و وطن فروشی نیستند.

 

وی افزود: این ملت با حضور در راهپیمایی 22 بهمن وفاداری خودشان را به امام، رهبری، دین، انقلاب و شهدایشان نشان داده اند و پاسداشت خون شهدا هستند.

 

حجت الاسلام لیوانی اظهارداشت: این حضور مردم یک معنای بسیار مهم به مسئولان دارد، اینکه ما آمدیم شما هم بیایید، با این حضور وظایف مسئولان سنگین شد و باید به وظایف خودشان عمل کنند.

 

گرانی بیداد می کند

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه گرانی بیداد می کند، گفت: نه تنها آن وسایلی که همه شاید به آن نیازی نداشته باشند بلکه اقلامی که همه مردم از آن استفاده می کنند بسیار مهم و گران است.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: آیا می شود در این روزگار کسی خانه ای داشته باشد، وسایل خانه نیازش نباشد، چرا قیمت ها کنترل نمی شود و همین طوری بالا می رود.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان باید مانع بالا رفتن مایحتاج عمومی شوند، گفت: چرا باید تبعیض و بی عدالتی در جامعه وجود داشته باشد و امکانات برای یک نفر فراهم باشد، این مسئله حتما باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام لیوانی به مسکن هم اشاره کرد و افزود: چرا قیمت مصالح ساختمانی سرسام آور بالا می رود و قیمت یک منزل مسکونی بی رویه بالا رفته است.

 

وی تاکید کرد: این مسائل باید کنترل شود تا همه صاحب خانه شوند وگرنه جوانان ما صاحب خانه نخواهند شد.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: مسئولان باید در بابر فداکاری ها و حضور مردم در صحنه ها پاسخگو باشند و همیشه در صحنه حضور یابند و و مشکلات مردم را حل کنند.

 

وی گفت: مسئولان به رشد بی رویه قیمت های دارو درمان هم توجه کنند تا نیازهای واقعی مردم مرتفع و حل شود.

 

کد خبر 1253213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha