پیشگامی کانون امام حسن مجتبی در کمک به توسعه شهری

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران که ازکانون های برگزیده کشور است این بار مثل گذشته در حوزه اجتماعی و توسعه شهری در تعامل با مدیران محلی پیشگام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دامنه خدمات مساجد و کانون های فرهنگی و هنری امکان فراگیری در سراسر محله و شهر را دارد که گاهی هم کشوری می شود.

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از توابع استان اصفهان که در آوازه فعالیت های این مرکز در سطح ملی با اجرای جشنواره ملی رسانه های دیجیتال، مسابقه کتابخوانی، راه اندازی سامانه بچه های مسجد و پویش کاهش تصادفات مطرح بوده این بار با مسئولان شهری همراه شده است.

 

این مرکز فرهنگی و هنری که دامنه فعالیت های آن در حوزه های اجتماعی فراگیر شده، با تعامل بین مدیران شهری قادر خواهد بود نارسایی ها و مشکلات را رفع و به توسعه شهر کمک کند.

دیدار مسئولان شهری از کانون و حضور تیم اجرایی کانون در مدیریت شهری برای تعامل، حکایت از عملکرد مناسب و دلسوزی بچه های مسجد است.

 

نگرش نوین و طرح های خلاق این مرکز فرهنگی و هنری امکان رفع چالش های اجتماعی را فراهم ساخته و می تواند فرصتی برای اعتلای شهر بشود.

علاوه بر این موضوع، الگوی کامل برای تعامل بین کانون های مساجد با شهرداری و دهیاری های هر منطقه خواهد بود که همیشه هم مشارکت ها مالی نبوده بلکه فکری و ایده های نوین را به ظهور رسانده است.

نواندیشی و توجه به تفکر خلاق



تیم اجرایی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) معتقدند با توجه به گذر زمان و مقتضیات جامعه، باید از راهکارهای نوین و خلاق در بخش های مختلف استفاده کرد.

جوانان مسئول در این مرکز فرهنگی و هنری، همواره با ایده های جدید سعی در جذب عضو به مسجد و تعامل با آحاد جامعه داشته اند.

 

آنان معتقدند که مشارکت جویی و فعال سازی نقش اعضا قادر به رفع مشکلات و اعتلای هر مرکز و منطقه ای خواهد بود از این رو بسترها در این حوزه فراهم شده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران گفت: جوانان و نوجوانان خلاق در تیم مدیریتی کانون بکار گرفته شده اند و ایده های آنان همواره مورد تامل و استقبال مسئول قرار گرفته است.

 

به گفته متین سلطانی، بچه های کانون در حوزه های اجتماعی، تقویت باورهای دینی، آموزش همگانی و اشتغال و کارآفرینی صاحب نظر و دارای ایده هستند که امکان بهره برداری برای دیگر سازمان ها وجود دارد.

اندیشه های خلاق جوانان و نوجوانان در توسعه شهر

 

سرپرست شهرداری تیران با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی، گفت: همه گروه ها باید در رسیدن به این هدف فعال شوند اما جوانان،نوجوانان و افراد صاحب نظر جایگاه خاصی دارند.

رضا ناهی معتقد است، اندیشه های خلاق جوانان و نوجوانان در توسعه شهر کارآمد بوده و دستاوردهای آن را در ایجاد طرح های خلاق و توسعه بخش های مختلف می توان دید.

وی تشکل های مدنی را بستری برای ایجاد مشارکت آحاد جامعه خواند و اظهارداشت: از گروه های مختلف و سمن ها دعوت به مشارکت و همکاری کرده ایم.

ناهی ادامه داد: نسل جدید ایده های نو و خلاقانه ای برای فعالیت های فرهنگی و هنری، عمرانی، شهرسازی، فضای سبز و زیبا سازی، درآمد پایدار، شهرالکترونیک و شاخصه های توسعه یافتگی شهری دارند که آمادگی همکاری در آنان وجود داشته و می توان از آن استفاده کرد.

کد خبر 1253268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha