لزوم تحقق جهاد تبیین در دانشگاه ها توسط اساتید برجسته

طالبی گفت: بهترین اقدام برای مقابله با اقدامات دشمن، ترویج جهاد تبیین در دانشگاهها از طریق اساتید برجسته علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی شامگاه (28 بهمن) در جلسه هیات رئیسه دانشگاه بیرجند که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه ای تلاش دارد تا ذهن جوانان این سرزمین را به سمت مقاصد مورد نظر خود هدایت ‌کند، اظهار کرد: بهترین اقدام برای مقابله با این اقدامات دشمن، ترویج جهاد تبیین در دانشگاهها از طریق اساتید برجسته علمی است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر موضوع جهاد تبیین در دانشگاه‌ها تاکید داشتند، افزود: باید توفیقات بسیار خوبی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه ملی و استانی داشته است را برای دانشجویان با سند بیان کرد تا دانشجویان در جریان خدمات انقلاب قرار بگیرند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از جوانانی که به دلیل سناریوسازی کاذب دشمنان به دام حیله های آنها گرفتار شده بودند و اقداماتی را علیه نظام داشتند، وقتی دلسوزانه و با سند برای آنها مسائل و حقایق تبیین شد، قبول کردند و به راحتی پذیرفتند.

 

طالبی گفت: اساتید و افراد فرهیخته و تحصیل کرده زیادی در کشور حضور دارند که اینها مدتی را در خارج کشور تحصیل و زندگی کردند و دل در گرو انقلاب دارند و از طرفی واقعیات غرب و اروپا و واقعیات ایران اسلامی را هم دیده اند و به شکل منصفانه ای قضاوت و مسائل را تحلیل می کنند، این افراد باید در دانشگاهها و در حضور دانشجویان جهاد تبیین داشته باشند.

 

وی اظهارداشت: چنانچه این حقایق برای جوانان گفته شود آن وقت جوسازی و دروغ پردازی های دشمنان نظام اسلامی در بین نسل جوان ما بی اثر خواهد شد.

 

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یکی از مهمترین نیازهای دانشگاه های استان در حوزه زیرساختی، ساخت خوابگاه و نوسازی خوابگاههای قدیمی است، چرا که در حال حاضر دانشگاه بیرجند بالغ بر 4200 دانشجوی متاهل دارد اما تنها 20 نفر از آنها توانسته اند خوابگاه دریافت کنند و مابقی خوابگاه متاهلی برای آنها وجود ندارد.

 

طالبی با اشاره به اینکه در قانون جوانی جمعیت تاکید به دانشگاه‌ها در خصوص خوابگاه متاهلین دارد که برای دانشجویان متاهل باید خوابگاه آماده شود، افزود: همچنین بخشی از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه بیرجند از دانشگاه دور است و بخشی از خوابگاه ها قدیمی شده و نیاز به بازسازی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم زیرساخت های تحصیل مجازی و از راه دور را برای دانشجویان خارجی در دانشگاه بیرجند فراهم کند، گفت: این مهم می تواند زمینه را برای تحصیل دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان افغان از راه دور را فراهم کند.

کد خبر 1253275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha