نسل جدید را از طریق شعر و داستان با سیره پیامبر(ص) آشنا کنیم

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بر لزوم تلاش به منظور آشنایی نسل جدید با سیره و اخلاق نبوی از طریق شعر، ادبیات و داستان تأکید کرد.

 محمد غفاری-مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم-مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث اظهار داشت: واقعیت آن است که ما در زمینه شعر آیینی و قصه و داستان مذهبی آن میزان که در رابطه با حضرات معصومین همچون امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) کار کرده ایم، درباره رسول الله (ص) کار نکرده ایم و این کم کاری را باید با همت و اراده مضاعف در این عرصه ها جبران کنیم.

 

وی افزود: به خصوص در زمینه شعر معاصر باید رویکرد نسبت به رسول الله(ص) و تبیین و ترویج سیره ، سبک زندگی و اخلاق ایشان بیشتر شود و از سویی نیازمند تقویت مطالعات در این باره هستیم.

 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم همچنین گفت: شاعران و نویسندگان در این خصوص لازم است که به مطالعات عمیق تر به ویژه با محوریت منابع دست اول تاریخی همت بگمارند تا بتوانند اثر ادبی و فرهنگی مناسبی در رابطه با رسول اکرم(ص) تولید و منتشر کنند.

 

غفاری بیان داشت: خوشبختانه دوران زندگی و نبوت پیامبر اکرم(ص) سرشار از سوژه ها، داستان ها و مضامین حماسی، فرهنگی، خانوادگی، تربیتی و ... است که در هر کدام از این بخش ها می توان دست به سرایش شعر و یا خلق داستان زد.

 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ابراز امیدواری کرد: نهادها و دستگاه های فرهنگی در این خصوص با فراخوان و مسابقات گوناگون به دنبال برگزاری محافل و یا کنگره ها و همایش هایی باشند که خروجی آن در نهایت تقویت تولید اثر و محتوا درباره رسول خدا(ص) باشد.

کد خبر 1253277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha