خادم قرآن سال ۱۳۹۳ در رشته پژوهش قرآن کریم درگذشت

معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی قرآن ضایعه در گذشت استاد مسلم و متخلق علوم قرآن و حدیث و خادم قرآن و عترت در سال ۱۳۹۳ را به جامعه قرآنی کشور تسلیت گفتند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان؛ مرحوم محمدعلی لسانی که پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت، فارغ‌التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشته علوم قرآن و حدیث بود و سابقه زیادی در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب داشت.

عضویت در هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدرس دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرآنی شهر ری و عضویت در مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برخی از فعالیت‌های وی را شامل می‌شدند.

وی همچنین آثار بسیاری در قالب ترجمه و تألیف ارائه کرده بود که در اختیار دانشجویان و قرآن‌پژوهان قرار گرفته و گفته می‌شود در دوران معاصر، توجه آکادمیک به علم سوره‌شناسی اولین بار از سوی این مرحوم انجام شده است.

 

معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضایعه در گذشت استاد مسلم و متخلق علوم قرآن و حدیث و خادم قرآن و عترت در سال ۱۳۹۳ را به جامعه قرآنی کشور تسلیت گفت.


متن تسلیت معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:
◾️انا لله و انا الیه راجعون◾️
بدین‌وسیله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضایعه درگذشت استاد مسلم و متخلق علوم قرآن و حدیث جناب آقای دکترمحمدعلی لسانی فشارکی را به جامعه قرآنی کشور تسلیت می گوید.
مرحوم محمدعلی لسانی که پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دارفانی را وداع گفت، فارغ‌ التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشته علوم قرآن و حدیث بود و سابقه زیادی در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب داشت.
 اَللّهُمَّ اجْعَلْهُ عِنْدَک فِی أَعْلی عِلِّیینَ وَ اخْلُفْ عَلی أَهلِهِ فِی الْغابِرینَ وَ ارْحَمْهُ بِرَحْمَتِک یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ. 

 

بنابراین گزارش؛ شورای عالی قرآن، ضایعه درگذشت استاد مسلم و متخلق علوم قرآن و حدیث جناب آقای دکتر محمدعلی لسانی فشارکی را به جامعه قرآنی کشور تسلیت می گوید.

در این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

استاد و پژوهشگر فاضل و فرهیخته قرآن کریم جناب آقای دکتر محمدعلی لسانی فشارکی، از دنیای فانی به سرای باقی رخت بربست و جامعه قرآنی را به فقد و سوگ جانکاه خود مبتلا نمود.


ایشان که از خاندان علم و فقاهت، اخلاق و معنویت بود، بیش از نیم قرن از عمر خود را در مسیر تلاش و مجاهدت خالصانه در زمینه تدریس، تحقیق و تبلیغ قرآن کریم و معارف نورانی آن، با بیانی رسا و شیوا سپری کرد و شاگردان و مخاطبان خود را با زبان میسور و سعه صدری مثال زدنی شیفته آوا و محتوای آیات نمود و با روش‌ و سبکی متّخذ از ثقلین شریفین، خدمات ارزنده ای در عرصه تدبّر قرآن ارائه کرد.


شورای عالی قرآن که در طول سال های همکاری با این استاد عزیز، آثار علمی و آموزشی متعددی از ایشان را به جامعه قرآنی عرضه کرده است، بر خود فرض می‌داند که این ضایعه را به عموم قرآنیان به ویژه شاگردان و دانشجویان آن استاد فقید تسلیت عرض نموده و علوّ درجات را برای ایشان مسألت کند.

 

 

کد خبر 1253311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha