توجه به ابعاد گسترده مبعث ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت توجه به ابعاد گسترده مبعث تأکید کرد و گفت: حضرت محمد(ص) پدر معنوی امت و مبلغ دینداری و آموزش‌های دینی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، با گرامیداشت مبعث پیامبرر(ص) اظهارداشت: به ابعاد گسترده این روز توجه شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: حضرت محمد(ص) در خانواده بزرگ مسلمانان از زمان بعثت تاکنون؛ بلکه به اعتباری حتی قبل از بعثت؛ پدر معنوی امت و مبلغ دینداری و آموزش‌های دینی بوده است.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام به عنوان مبلغ دین زحمات زیادی را متحمل شد است، عنوان کرد: در هر جا که احساس می کردند اثری برای هدایت مشرکان هست اقدام می کرد در جایی هم که می دانست در اثر لجاجت افراد هدایتگری او بی‌تأثیر است؛ عبادت خود را زیاد می کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه تبلیغات و گسترش معارف اسلامی و هدایت و ارشاد یک وظیفه همگانی است، گفت: همه باید به این امر توجه کنیم؛ نگاه کنیم که در کجای این راه هستیم و از آموزه‌های نبوی با درس گرفتن از عمق بعثت رسول خاتم(ص)  بهره‌مند شویم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم ایران از ارادتمندان به اهل بیت(ع) هستند، گفت: عمق بعثت نبی اکرم در زندگی ما هم کاملاً نمایان است و پدران و اجداد ما با آیینی که ایشان به ارمغان آوردند زندگی کردند؛ و در نهایت از دار دنیا رفتند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: سال‌های سال است در مصیبت اهل بیت(ع) اندوهناک و در شادی آنان خوشحال بوده ایم، جمعی از فرزندان این کشور و این مرز و بوم برای آرمان ها و ارزش های اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و پرپر شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: عمق ارادت به ساحت معصومین(ع) تا جایی بوده است که نام لشکرها و تیپ های آنها همنام پیشوایان معصوم نام گذاری شده بود، حتی پیشانی بند ها و نام های عملیات های نظامی و نام فرزندان مان از نام مبارک آنها بوده است.

کد خبر 1253341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha