از ضرورت حفظ بافت تاریخی دهدشت تا لزوم امیدآفرینی در سطح جامعه

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به همراه مسئولان از بلاد شاپور، پتروشیمی دهدشت و کارخانه آجر این شهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج امروز در روزی پرکار به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان، امام جمعه شهرستان کهگیلویه، رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج، فرماندار شهرستان کهگیلویه و تعداد دیگری از مسئولان از پتروشیمی دهدشت، کارخانه آجر و بافت تاریخی بلاد شاپور در شهر دهدشت بازدید و از نزدیک با برخی از مسئولان پیگیر مشکلات کارخانه آجر و پتروشیمی بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در بازدید از بافت قدیم شهر دهدشت، گفت: این بافت و سرمایه باید حفظ و سرعت کارهای عمرانی در آن بیشتر شود.

 

آیت الله سید نصیر حسینی بافت تاریخی دهدشت را نماد فرهنگ، تاریخ و تمدن این شهر دانست و خواستار استفاده از ظرفیت مشاورین فنی متخصص در سطح کشور شد.

وی بر احیاء بافت قدیم بازار این شهر تاکید کرد و افزود: بافت قدیمی دهدشت گنج ارزشمندی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج سپس در بازدید از کارخانه آجر دهدشت و دیدار با مدیرعامل این کارخانه، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد نيروی انسانی سرمايه های ارزشمندی دارد و علاوه بر آن سرمايه های مادی بسياری در زمینه نفت، گاز، آب و معادن در این سرزمین نهفته است.

آیت الله حسینی توليد و اشتغال را موضوع مهمی در کشور و استان دانست و افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفيت های بسیاری برای رونق توليد و اشتغال وجود دارد که باید از مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: کار مهمی که باید انجام شود، امید آفرینی بوده و ضرورت دارد مسؤلان توجه ویژه ای به افزایش ظرفیت کارخانه آجر دهدشت داشته باشند .

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بحث اشتغال زایی در شهرستان کهگیلویه باید مورد توجه مسؤلان قرار گیرد.

آیت الله حسینی همچنین در بازدید از پتروشیمی دهدشت، یادآور شد: مسؤلین اقتصادی باید تلاش بیشتری داشته و با جدیت بیشتر کارها را پیگیری و دنبال کنند.

 

وی خواستار احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در پتروشیمی دهدشت شد و گفت: در طی دو سال اخیر رشد خوبی را در پتروشیمی دهدشت شاهد هستیم.

 

کد خبر 1253363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha