۱۷۴ موقوفه در خراسان‌شمالی سنددار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی پنج هزار و ۸۸۲ فقره موقوفه دارد که از ابتدای امسال تا کنون، ۱۷۴ فقره آن سنددار شده است.

حجت الاسلام عظیم آسوده -مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: خراسان شمالی پنج هزار و 882 فقره موقوفه دارد که از ابتدای امسال تا کنون، 174 فقره آن سنددار شده است.

 


وی با بیان اینکه امسال برای سنددار کردن موقوفات استان ۳۰۰ مورد هدفگذاری شده بود که طی نیمه نخست امسال ۱۲۴ مورد آن سند دار شد، افزود: 50 مورد دیگر هم در نیمه دوم سال و تاکنون به سرانجام رسیده است.

 

حجت الاسلام آسوده، جلوگیری از دخل و تصرفات غیرقانونی، حفظ و حراست از آن‌ها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات را از جمله مزایای سنددار کردن موقوفات نام برد و افزود: برخی مشکلات حقوقی و واقع شدن موقوفات در حوزه روستایی و دور دست از جمله چالش های پیش رو در حوزه سنددار کردن موقوفات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 20 وقف جدید به ثبت رسیده است، ارزش تقریبی آن را 60 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

وی این 20 وقف جدید را شامل 6 مورد به تفکیک در شهرستان های بجنورد و شیروان، مانه و سملقان سه مورد، اسفراین و فاروج به تفکیک دو مورد و جاجرم یک مورد معرفی کرد.

 

حجت الاسلام آسوده، وقف یک قطعه زمین زراعی به مساحت 13 هزار متر مربع از سوی «زینب رجایی» را شاخص ترین مورد ثبت شده امسال اعلام کرد که با نیت هزینه کرد امور رفاهی دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد انجام شده است.

کد خبر 1253416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha