خدمت صحیح، عادلانه و عالمانه به مردم عبادت است

آیت الله عبادی گفت: شغل اگر در جمهوری اسلامی برای خدمت صحیح به مردم عادلانه و عالمانه انجام شود خودش یک عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،‌ آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی - امروز شنبه (۳۰ بهمن) در دیدار با مدیرعامل جدید آب و فاضلاب استان اظهار کرد: شغل اگر در جمهوری اسلامی برای خدمت صحیح به مردم عادلانه و عالمانه انجام شود خودش یک عبادت است.

 

وی افزود: مسئله آب که اساس حیات به آن متکی است در جای جای کره زمین حائز اهمیت است اما برای مردم کویرنشین یک جایگاه ویژه دارد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی شیوه‌هایی که از قبل در حوزه آب انجام شد مطلوب نبود، تصریح کرد: در سطح استان باید بر اساس حق ثابت شده، شهروندان حق خود را استیفا کنند و باقی هم که در اختیار دولت است به شیوه‌ای عادلانه و در عین حال علمی و دور از اسراف و تضییع حواشی این قضیه رعایت شود که مردم بتوانند ادامه حیات دهند.

 

آیت الله عبادی گفت: حرکت آب در شهر بیرجند از شرق به غرب است و بر اساس آنچه که از دوران‌های دور انسان‌ها ساکن شدند حفر قنات کردند؛ یک بخش آب برای مدیریت کل جامعه است که قوانین خودش را دارد اما در گذشته این همه جوازهای شخصی حفر چاه که صادر شده نتیجه آن خشک شدن قنات‌ها و کاهش کیفیت آب بوده اما کاش در این منطقه کویری چنین مجوزهایی صادر نمی‌شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به تخریب سفره‌های آب زیرزمینی به دلیل صدور بی‌رویه مجوزهای شخصی حفر چاه اشاره کرد و ادامه داد: برخی مسئولان ذیربط هم در برخی موارد پاسخگو نیستند که امیدواریم در دولت سیزدهم این کارها به لحاظ حقوقی و علمی انجام شود و هم پیشگیری از ضایعات و مصرف آب درست شود.

 

وی در ادامه افزود: امیدواریم امکاناتی پیش بیاید که آب‌رسانی از طریق آب‌های ژرف یا انتقال آب از دریا با توجه به نگرانی‌هایی که در استان خراسان جنوبی است با تدبیر در زمان مناسب انجام شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: تصفیه فاضلاب هم خودش یک مسئله است چون حرکت آب در بیرجند که از شرق به غرب است و بر اساس نیاز جامعه برداشت‌هایی شده اما به صورت علمی و کارشناسی درست و موازین اسنادی که وجود دارد به گونه‌ای باشد که اگر قنات‌ها از آب خشک شده از فاضلاب خشک نشود.

 

مهدی دوستی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این دیدار گفت: در این استان بیش از ۲۰ سال است که گرفتار خشکسالی هستیم و اثرات آن موجب شده که برخی روستاها و شهرها در بحث تنش آبی قرار بگیرند.

 

وی بر ضرورت رعایت الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت و خانگی تأکید کرد و ادامه داد: هرسال شاهد افت کمی و کیفی سفره‌های آب زیرزمینی هستیم و منابع آبی ما محدودتر می‌شود.

 

دوستی با بیان اینکه در بیرجند ۲۵ میلیون مترمکعب آب تولید می‌شود که ۲۰ میلیون مترمکعب آن تصفیه می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های بالای تصفیه آب مزید بر علت شده است که این آب با حداقل سه برابر قیمت تولید در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به بحران کمبود آب در تابستان و هزینه بالای تولید آن، افزود: در شهرستان‌های طبس، بیرجند، نهبندان با تنش آبی مواجه خواهیم بود و این امر ضرورت هر چه بیشتر رعایت الگوی مصرف آب را می‌طلبد.

 

کد خبر 1253432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha