جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در مریوان برگزار شد

مراسم جشن تکلیف و بندگی ویژه دانش آموزان محله موسک مریوان با همکاری آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی مریوان در مسجد امام شافعی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام_ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان_ صبح یکشنبه(30 بهمن ماه) در آئین جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر محله موسک شهرستان مریوان اظهار داشت: ماه رجب‌المرجب ماه بارش رحمت الهی است و از این ماه در احادیث به‌عنوان ماه عبادت و خودسازی یاد می‌شود.
 

وی در خصوص اهمیت سن تکلیف و مسئولیت خانواده‌ها در رابطه با فرزندان و رعایت حجاب دختران پیش از سن تکلیف تاکید کرد و افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و والدین می‌توانند با کمک مربیان مدارس وظایف دینی را برای دانش آموزان تبیین کنند.
 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان عنوان کرد: نماز خواندن به موقع موجب نظم و ترتیب در زندگی می‌شود و دانش‌آموزان باید سعی کنند از همین ابتدا در خواندن نماز اول وقت تلاش کنند.
 

حجت‌الاسلام ورهرام از اهداف مهم برای اجرای جشن تکلیف را آشنایی دانش‌آموزان با وظایف شرعی و دینی ذکر کرد و گفت: جشن تکلیف یک خاطره شیرین است که دانش‌آموزان آن را در ذهنشان ثبت می‌کنند.


وی همچنین به تبیین نقش و جایگاه دختران در اجتماع اشاره و تصریح کرد: خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلند مرتبه داشت و آنگاه که به ابتران عالم ثابت کرد که نسل پیامبراسلام(ص) توسط دختری که جهان به یمن وجود او و برای او خلق شده بود، ادامه خواهد داد.
 

گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور 50 نفر از دانش‌آموزان و در فضایی روح‌بخش و با نشاط در مسجد امام شافعی برگزار شد به تمامی دانش‌آموزان هدایایی تقدیم شد.

 

کد خبر 1253450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha