مخاطب رسول الله(ص)؛ همه انسان‌های دیروز، امروز و فرداها

خضریان گفت: همه انسان‌های دیروز، امروز، فردا و فرداها مخاطب رسول الله(ص) هستند که فرمود: «قولوا لا إله إلا الله تفلحوا» و رستگاری، نتیجه حتمی اقرار و زیر چتر ‎توحید قرارگرفتن و برائت از شریک دانستن هر نوع نیرویی در برابر اراده «الله» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

بزرگداشت عید مبعث صرفاً تجلیل از یک تاریخ گرامی نیست؛ بلکه بر اساس تعبیری که خدای متعال در ‎ قرآن کریم می‌فرماید: «لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، با مخاطب قرار دادن همه بشریت تا ابد، ‎ رسول الله(ص) را در سبک زندگی شخصی و امر اجتماعی یک الگوی خوب قرار داده است. 

 تأکید بر الگو و اسوه بودن حضرت ‎محمد(ص) به این معناست که اگر نسبت ایشان با جامعه امروز قطع شود،حتی اگر جامعه باور به بهترین انسان بودن ‎پیامبر اسلام(ص) از اول تاریخ تا ابد داشته باشد، در حقیقت این الگو را به یک شخصیت مقدس تاریخی و بدون امکان بهره‌برداری برای امروز تنزل داده است.

‏لذا صحبت از ‎بعثت پیامبری است که حکایت پایان یافته‌ای نیست. و همه انسان‌های دیروز، امروز، فردا و فرداها مخاطب اویند که فرمود: «قولوا لا إله إلا الله تفلحوا» و رستگاری، نتیجه حتمی اقرار و زیر چتر ‎توحید قرارگرفتن و برائت از شریک دانستن هر نوع نیرویی در برابر اراده «الله» است.

کد خبر 1253509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha