تکمیل دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار

فلاحی گفت: برای تدوین و تکمیل دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی، نیاز به ۵ تا ۶ میلیارد تومان اعتبار است.

غلامرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به شروع تدوین دانشنامه از سال 1394-1395، با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس دایره المعارف تخصصی است که تدوین و تکمیل آن زمان بر است، اعتبار مورد نیاز برای این مهم با نگاه دفاع مقدسی را پنج تا 6 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در زمینه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس تاکنون ‌یک هزار و ۸۶۰ مدخل شناسایی و جمع‌آوری شده است، افزود: این مداخل جمع آوری شده به مرکز ارسال و پس از ارزیابی تعداد 760 مدخل مورد تأیید قرار گرفت و از آنجا که شهرستان ها هم که به نوعی در دفاع مقدس نقش داشتند هم پای کار آمده اند، پیش بینی می شود تعداد مداخل تأیید شده به هزار مدخل برسد.

 

وی با اشاره به مداخل جمع آوری شده یادآور شد: این تعداد مداخل مربوط به خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس در قالب چهار گروه نظامی، شهدا، جغرافیا، فرهنگی و اجتماعی جمع‌آوری شده است.

 

فلاحی با بیان اینکه تهیه و تدوین دانشنامه از رشد 65 تا 70 درصدی برخوردار است، گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته و مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار در سال گذشته اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان به این مهم اختصاص یافت و قرار است این رقم طی سه سال (از سال 1400 تا 1402) برای تحقق روند کار دانشنامه اختصاص یابد.

 

به گفته وی سال گذشته از این محل، برای تدوین دانشنامه بیش از 400 میلیون تومان تخصیص یافت اما امسال و طی مرحله دوم تاکنون رقمی برای پیشبرد روند کار دانشنامه اختصاص نیافته است.

 

وی با بیان اینکه دانشنامه به نقش استان در دفاع مقدس می پردازد، یادآور شد: کار دانشنامه با اعتبارات داخلی شروع شده است و تخصیص 400 میلیون تومان اعتبار در سال گذشته (مرحله اول) کار را سرعت بخشید.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار دانشنامه تخصصی است، گفت: کیفیت کار بر کمیت و تعداد مداخل ارجحیت دارد و پرداختن به دانشنامه دفاع مقدس و نقش استان در دفاع مقدس باعث پاسداشت و ترویج فرهنگ ایثار، دفاع مقدس و بهره گیری نسل جوان از این مهم می شود.

 

سرهنگ فلاحی با اشاره به این مهم که در تهیه دانشنامه از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها، نیروهای علمی و... استفاده می شود، تأکید کرد: در این دانشنامه به همه زوایای دفاع مقدس و نقش جانبازان، شهدا، رزمندگان، مردم استان و... پرداخته می شود.

 

وی در ادامه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل دانشنامه را بیش از پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این برآورد اعتبار با نگاه دفاع مقدسی است و افراد مبالغ ناچیزی را برای نگارش، تدوین و... دانشنامه دریافت می کنند.

 

وی ابرازامیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات اختصاص یافته شاهد تسریع در روند کار دانشنامه دفاع مقدس باشیم.

 

 

کد خبر 1253553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha