روزانه بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در کشور منتشر می شود

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی در حزوه چاپ و نشر، روزانه به طور متوسط بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در کشور منتشر می شود که این میزان در طول سال حدود ۱۲۰ هزار عنوان کتاب می شود.

مجدالدین معلمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت: با وجود مشکلات اقتصادی در حزوه چاپ و نشر، روزانه به طور متوسط بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در کشور منتشر می شود که این میزان در طول سال حدود ۱۲۰ هزار عنوان کتاب می شود.

 

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد:بر این اساس این که گاهی اوقات گفته می شود صنعت چاپ و نشر کتاب با بحران مخاطب مواجه است را بنده قبول ندارم، چرا که اگر مخاطبی وجود نداشت، این تعداد کتاب منتشر نمی شد.

 

وی با اشاره به این که اساساً کتاب و مقوله نشر، اقتصاد خاص خود را دارد، افزود: اگر کتاب اقتصاد نداشت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند، ضمن آن که ما می بینیم در ایام شیوع کرونا نیز که تقریباً همه مشاغل تحت تأثیر قرار گرفت و دچار افت شدند، تنها کسب و کاری که همچنان به لحاظ آماری سیر صعودی داشت، حوزه نشر بود.

 

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: به هر صورت آن چه حائز اهمیت است این که حجم فعالان عرصه کتاب حاکی از اقتصاد حوزه کتاب است، البته این را قبول داریم که دنیای اقتصادی کتاب و فعالان نشر کوچک شده اما این موضوع که کتاب مشتری ندارد حرف و ادعای درست و دقیقی نیست.

 

معلمی گفت: همه دغدغه مندان و مدیران فرهنگی کشور باید زمینه ای فراهم کنند که رغبت مردم و نسل جدید به کتاب و کتاب خوانی بیشتر شود که اگر این مهم صورت گیرد، بی شک حمایت خوبی از صنعت نشر نیز به عمل خواهد آمد.

کد خبر 1253575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha