برای تقویت و اثرگذاری فرهنگ نباید محدودیت زمان و مکان قائل باشیم

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد مقوله فرهنگ را از مهم ترین اموری دانست که برای تعمیق، تقویت، بهبود و اثرگذاری بر آن نباید محدودیت زمانی و مکانی قائل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش و جایگاه این اداره فرهنگی اشاره و اظهار کرد: فرهنگ به مجموعه ای پیچیده از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات و عاداتی اطلاق می شود که فرد به عنوان عضوی از جامعه فرا می‌گیرد.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد مبنای کار فرهنگی را بر دو نظریه استوار دانست و گفت: یک نظریه که به صورت عمومی در غرب استوار بوده این است که تلاش، فکر و توسعه علم بشری علت تام و غایی در ایجاد و تکامل فرهنگ هاست و تنها انسان در تغییر و تحول فرهنگ ها نقش دارد.
 

وی خاطرنشان کرد: در نظریه دوم که نظریه اسلام است علاوه بر نقش بشر و با توجه محدودیت ذهن انسانی، استمداد و الهام از منبع وحی الهی و فرا انسانی را به عنوان مهم ترین عامل ایجاد، تکامل و تغییر فرهنگ ها می داند.

 

حجت الاسلام پیش قدم مقوله فرهنگ را از مهم ترین اموری دانست که برای تعمیق، تقویت، بهبود و اثرگذاری بر آن نباید محدودیت زمان و مکان قائل شد و افزود: همان طور که دشمن شبانه روز از همه ابزارها جهت ایجاد انحرافات فرهنگی بهره می برد، ضروری است همه دستگاه ها با تمام ظرفیت برای حفاظت از فرهنگ والای اسلامی و اصیل ایرانی به صورت شبانه روزی، به تأسی از انبیاء و اولیا الهی تلاش لازم را داشته باشند.

 

گفتنی است در ادامه این نشست، احکام رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آنها اعطا شد.

کد خبر 1253656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha