احیای موقوفات حوزه علمیه خراسان جنوبی پیگیری شود

حجت الاسلام خیاط گفت: احصا و احیای موقوفات حوزه علمیه که برخی از بین رفته است از جمله دغدغه هایی است که باید با تمام ظرفیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط -مدیر حوزه علمیه خراسان- شامگاه (1 اسفند) در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، ضمن تبریک اعیاد بعثت، اظهار کرد: ظرفیت بعثت همچنان باقی است و در طول تاریخ همواره تکرار شده است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه وظیفه بعثت در طول تاریخ همواره بر عهده عالمان دین بوده است، افزود: آخرین نقطه عطفی که بعثت با تمام قدرت تکرار شد و جهانی را متحول کرد همین انقلاب اسلامی ایران بود، این انقلاب باشکوهی که در راس آن عالم بزرگ و شخصیت ممتاز همچون امام راحل بودند که بالاترین اثر را بر تمام دنیا و سیاست های دنیا گذاشت.

 

وی افزود: در هیچ کجای دنیا هیچ نظام و قدرتی نیست که توان تصمیم‌گیری بدون ملاحظه انقلاب اسلامی ایران را داشته باشد، این نظام به برکت خون شهدا تجلی یافت و امروز در دنیا بالاترین اثر را می‌گذارد و حقیقتا به عنوان نقطه عطفی در تاریخ بشریت است.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی امروز برای اقشار مختلف حرفی برای گفتن دارد و این همه دشمنی و کینه با انقلاب هم به خاطر همین است، اگر برای تمام بشریت موثر نبود این همه دشمن هم نداشت.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه آخرین تلاش دشمنان فتنه اخیر و آشوبی بود که در یک جنگ ترکیبی 10 لایه بود، گفت: دشمن در فتنه اخیر بسیار حساب شده وارد میدان شد و آنقدر دقیق هم برنامه ریزی کرده بودند که مقام معظم رهبری هم برای این برنامه ریزی دقیق آنها را تحسین کردند اما محاسبات دشمن اشتباه از آب درآمد و هرگز نتوانستند ظرفیت دین اسلام را درک کنند.

 

حجت الاسلام خیاط عنوان کرد: همه این برکات حاصل تلاش عالمان دین و حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است، علما در فواصل مختلف اقامه دین کردند و توانستند پرچم پر افتخار بعثت را به اهتزار درآورند و همواره نسل در نسل این مهم را دنبال کنند.

 

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه با تمام کمبودهایی که داشته است و در فراز و نشیب های متعدد نقش آفرینی کرده است، گفت: یکی از حوزه های علمیه که در طول 500 سال گذشته نقش بارزی داشته است و ستاره های درخشانی را تقدیم بشریت کرده است حوزه علمیه خراسان جنوبی است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: طبق اسنادی که موجود است و آثار باستانی حوزه علمیه خراسان جنوبی 500 سال پرچم دین را در ادوار مختلف در دست داشته است و با همه دشمنی ها پای کار بوده است، حوزه علمیه خراسان و خراسان جنوبی ظرفیت بزرگی است و مراجع تقلیدی را به جهان تشییع تقدیم کرده است.

 

حجت الاسلام خیاط با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان جنوبی در رده های طراز اولِ عالمان تشیع ستارگانی دارد که می درخشد، افزود: این ظرفیت را باید بیشتر از گذشته و بعد از انقلاب اسلامی فعال کنیم و ما مسئولیت فراخوانی داریم.

 

وی رسالت حوزه های علمیه را رسالتی بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: بنابراین باید همه تلاش خودمان را در همه بخش ها داشته باشیم تا به رشد حوزه کمک و شرایطی را فراهم کنیم تا حوزه علمیه تحولات زیادی داشته باشد، همچنین مطالبات رهبری از حوزه علمیه را باید در حد قواره خود جامه عمل بپوشاند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: هماهنگی با تمام ارکان و نهادهای مرتبط برای پیشرفت حوزه لازم است اگر هماهنگی و هم افزایی لازم نباشد پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود.

 

حجت الاسلام خیاط احصاء و احیای موقوفات حوزه علمیه که برخی از بین رفته است را از جمله دغدغه هایی دانست که باید پیگیری شود و افزود: در این راستا باید از تمام ظرفیت ها باید استفاده کرد.

 

وی گفت: جذب حداکثری افراد در حوزه علمیه باید مد نظر باشد چراکه خراسان جنوبی به صورت ویژه از جمله متدین ترین نقاط کشور است و مردم ثابت کرده اند که پای کار انقلاب هستند.

 

 

کد خبر 1253713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha