ضرورت ایجاد کارگروه‌های اجرایی وقف در گیلان

آشوبی با بیان اینکه نظام سلامت استان و وقف هر دو خدمتگزار مردم هستند، گفت: ایجاد کارگروه های اجرایی وقف در گیلان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدتقی آشوبی - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان- امروز (سه‌شنبه، ۲ اسفند ) در شورای وقف و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: مدافعان سلامت در تمامی ادوار به‌ویژه در دوران کرونا، جان خود را برای حفظ سلامت مردم فدا کردند.

 

وی به تفاهم‌نامه مشترک وزارت بهداشت با سازمان اوقاف کشور اشاره کرد و افزود: باید با توسعه مشارکت، جهت دستیابی مردم و ذی‌نفعان به خدمات مطلوب‌تر سلامت تلاش کرد.

 

آشوبی اذعان کرد : نظام سلامت استان و وقف هر دو، خدمتگزار مردم هستند. باید تلاش کرد تا خدمات این دو تشکل، ملموس‌تر و محسوس‌تر به مردم برسد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت اقدام مشترک برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اوقاف تأکید کرد و افزود: باید با ایجاد کارگروه‌های ویژه اجرایی وقف، از ظرفیت این تشکل برای ارتقای نظام سلامت و برقراری عدالت، بهره برد.

 

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه و وجود برنامه‌های مدون و نتیجه‌بخش در دوره کنونی، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اغلب برنامه‌ها از حالت تدافعی خارج و در وضعیت مطالبه‌گری قرار گرفته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موقوفات فراوان در نظام سلامت استان، خاطرنشان کرد: هدف خیّران و واقفان، هدایت سرمایه و املاک و حفظ و ارتقای نظام سلامت استان است و برای آنها، متولی اجرای امور  و عنوان دستگاه، ملاک نیست.

 

کد خبر 1253777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha