اقدامات فرهنگی راحت ترین و درست ترین‌ مسیر برای مقابله با اعتیاد است

سردارمؤمنی راحت ترین، درست ترین‌ مسیر و به صرفه ترین اقدام برای کاهش اعتیاد را مسیر پیشگیری و اقدامات فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سرداراسکندر مؤمنی - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری -۲ اسفند ماه در مراسم افتتاح طرح یاریگران زندگی در روستاهای استان سمنان ضمن تقدیر از حماسه مردم عزیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته علت اصلی طلاق‌ها «اعتیاد» عنوان شده است و برای پیشگیری از وقوع طلاق و اعتیاد باید در جامعه آگاهی بخشی صورت گیرد که در این بین رسانه‌ها، تشکل‌های مردمی و خیران می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه حوزه پیشگیری، درمان، مقابله و توانمند سازی ۴ حوزه ای است‌ که در شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر پیگیری می شود اضافه کرد:پس از انقلاب، برای دفاع از بشریت و جان انسان ها، جمهوری اسلامی در بحث مبارزه با مواد مخدر جهاد کرد و ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در این مسیر نیز تقدیم شد.

 

سردارمؤمنی  با تاکید براینکه هر یک از این ‌۴ حوزه به تنهایی، ما را به سر منزل مقصود نخواهد رساند افزود: توجه به بحث پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، یک‌ ضرورت است.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید برای مقابله با اعتیاد جوانان آموزش این قشر در دستور کار باشد، افزود: برای شروع می‌توان از مدارس، محلات و روستاها آغاز کرد که البته اجرایی این طرح‌هایی نظیر «یاری‌گران زندگی» همراهی سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها را نیز می‌طلبد.

 

 

وی عدم اعتماد به نفس کافی را یکی از عواملی که باعث اعتیاد جوانان دانست وبیان کرد: باید در ارائه آموزش‌ها نکاتی نظیر توانایی و مهارت «نه گفتن» در برابر تعارف دوستان ناباب مد نظر قرار گیرد و اقدامات لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی پیرامون این مباحث به سرعت انجام شود.

 

سردارمؤمنی با بیان اینکه ما باید در کنار بحث مبارزه، به امر‌ پیشگیری اهتمام ویژه داشته باشیم ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر و ابتلاء به این آسیب اجتماعی، به خود فرد، خانواده و محله و جامعه نیز آسیب می رساند.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری راحت ترین، درست ترین‌مسیر و به صرفه ترین اقدام، را مسیر پیشگیری و اقدامات فرهنگی از قبیل یاری گران زندگی در روستاها عنوان کردوافزود:هدف مهم طرح یاری گران زندگی این است که افراد در معرض آسیب، با اقدامات آگاهی بخش و آموزش مناسب، به این‌ آسیب دچار نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه مباحث مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و جذب به جامعه برای افرادی که از این آسیب اجتماعی رهایی یافتند، از طریق این طرح در دستور کار قرار دارد اظهارداشت: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و همراهی تشکل‌های مردمی، خیران و رسانه نقشی مهم در آگاهی بخشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

سردار مؤمنی نرخ شیوع اعتیاد در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر  دانست وافزود: مردم استان پذیرا و راغب به اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر است و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مبتکر اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» است.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گسترش اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان را از دسیسه ها و توطئه های دشمنان اعلام واظهارامیدواری کرد با اجرای موفق طرح یاری گران زندگی در روستاها ، آهنگ‌رشد اعتیاد را در جامعه‌کنترل و سپس‌کاهش خواهیم‌ داد.

 

 

طرح یاریگران زندگی با هدف خودمراقبتی و یاری‌رسانی دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر برای پیشگیری از اعتیاد بین این گروه از جامعه برنامه‌ریزی شده تا بتوانند با همراهی و همفکری در برابر این بلای خانمانسوز و آسیب‌های اجتماعی ایمن بمانند.

 

طرح یاری گران زندگی در روستاها همزمان با استان سمنان، در استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و اردبیل نیز اجرایی می شود.

 

طرح یاری گران زندگی در روستا با حضور مهندس هاشمی، استاندار سمنان، سردار مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، اعضای شورای تامین استان،  فرمانداران استان و سایر مسئولان استانی و شهرستان سمنان در روستای خیرآباد آغاز شد.

 

همچنین از پوستر طرح یاری گران زندگی در روستاها رونمایی شد و ضرب تمبر طرح یاری گران زندگی در روستاها و اهداء حکم مسئولیت دهیار خیرآباد به عنوان عضو کمیته راهبری کانون یاریگران زندگی با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری از دیگر برنامه ها بود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1253860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha