معلولان و جانبازان از اتوبوس ویژه بهره‌مند شدند

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری شیروان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با همکاری شهردار شیروان، اتوبوس ویژه معلولان و جانبازان در شیروان اصلاح و مناسب سازی شد.

رضا جهانگیری -سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: جهت سهولت تردد معلولان و جانبازان با اصلاح و مناسب سازی یک دستگاه اتوبوس با هزینه کرد 300 میلیون ریال، درب این اتوبوس ویژه از عقب مورد استفاده معلولان قرار خواهد گرفت.

 

 

وی عنوان کرد: عدم اتوبوس ویژه معلولان و جانبازان این شهرستان یکی از دغدغه ها و خواست های مورد نیاز این قشر در چند سال اخیر بود که با فراهم شدن شرایط لازم این امر محقق شد و امیدی است بتوانیم خدمات خوبی به این قشر ارائه دهیم.

 

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه همراه با رضایت مندی تمام اقشار جامعه، با وجود آنکه درصدی از جمعیت جامعه را افراد معلول و جانباز تشکیل می‌دهند، اما مسئله توان بخشی معلولان و جانبازان و مناسب سازی محیط شهری بحث جوان و در عین حال رو به رشدی است.

 

 

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری شیروان بیان کرد: این سازمان وضعیت فیزیکی اتوبوس های موجود که قابل استفاده برای جانبازان و معلولین نیست را دغدغه خود می‌داند، به همین منظور اقدام به اصلاح و مناسب سازی اتوبوسی کرد که مطابق با نوع نیاز و استفاده این گروه است.

 

 

جهانگیری با اشاره به اینکه رفع نیازهای جانبازان و معلولان در سطح شهر با وسایل نقلیه همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری به شمار می‌رفته است افزود: برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات مورد نیاز این طیف از جامعه از شاخصه‌های مباحث عدالت اجتماعی است که باید توسط سازمان‌های مربوطه تامین و اقدام شود.

 

 

مجموع معلولان تحت پوشش این نهاد سه هزار و 702 نفر است كه از این تعداد 471 نفر دچار اختلالات بینایی، 19 نفر صوت و گفتار، 905 نفر ذهنی، 426 نفر شنوایی، یكهزار و 470 نفر معلولان ذهنی و جسمی و 511 نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

 

 

کد خبر 1253937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha