روحانیون از تمام هنرها و ابزارها برای تبیین دین استفاده کنند

حجت الاسلام نقیلو به نقش روحانیت در تبیین دین تاکید کرد و گفت: تبین دین یک قیام عمومی را مطلبد و همه صاحب نظران در این حوزه باید ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام نقیلو- مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان امروز(3 اسفندماه) در نشست هم اندیشی روحانیون مستقر و امامان پایگاه های اجتماعی زنجان با بیان اینکه تربیت دینی جوانان و نوجوانان یکی از مسائلی است که توجه بسیاری از اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است، گفت: دوره نوجوانی یکی از حساس ترین مراحل زندگی هر انسانی بوده و در این سن نوجوانان به سن تکلیف رسیده و مکلف به انجام فرائض دینی و مذهبی می شوند؛ موضوع تربیت دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی با یادآوری اینکه جوان خود را در این سنین غریب و تنها می بیند و اغلب سعی می کند علیه سنّت ها و آداب و رسوم قیام کند، افزود: نوجوان در این سن  از والدین خود و جامعه کناره گیری کند و فقط با همسالان خود تماس می گیرد.

 

به گفته این مسئول، در چنین حالتی، جوان به یک یا چند راهنما نیاز دارد تا او را درک کرده و محرم اسرار و همراز او گردند.حالا اگر کسی نباشد که به درد دل های جوان گوش دهد و یا احیاناً پدر و مادر در مقابل تفکرات او واکنش شدیدی از خود نشان دهند، روشن است که جوان دیگر والدین را محرم اسرار خود نمی داند و مسائل خصوصی را با آنان در میان نمی گذارد.

 

حجت الاسلام نقیلو با اشاره به اینکه جوان می خواهد همه آموزه های دینی را با عقل خود بسنجد گفت: از اینرو فکر می کند اگر آموزه های دینی در قالب های فکری او بگنجد صحیح است، وگرنه درست نیست و باید کنار گذاشته شود. این عوامل موجب می شود هویت دینی جوان به خوبی شکل نگیرد و دچار بحران شناختی نسبت به این آموزه ها شود و راه نجات از این بحران را گریز از دین بداند!

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، به نقش روحانیت در تبیین دین تاکید کرد و گفت: تبین دین یک قیام عمومی را مطلبد و همه صاحب نظران در این حوزه باید ورود پیدا کنند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت : ما برای جامعه آنگونه که شایسته است دین را تبیین نکرده ایم که از آنها انتظار داشته باشیم ، اگرما دین را به جوانان صحیح تبیین کنیم هم عقل آگاه می شود؛ ما باید از تمامی هنرها برای تبیین دین و پیشبرد اهداف استفاده بکنیم .

کد خبر 1253956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha