نشست تخصصی جهاد تبیین در تبریز برگزار شد

نشست تخصصی جهاد تبیین ویژه مدیران ستادی و رؤسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، میکائیل جمال پور - استاد حوزه و دانشگاه تبریز در نشست جهاد تبیین ویژه مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، با اشاره به ضروری بودن پرداخت به مساله جهاد تبیین در زمان حاضر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۴ سال گذشته به برکت قرآن، ائمه اطهار(ع) و ۱۴۰۰ سال فرهنگ غنی و پرریشه دار با وجود انواع تهدیدات و تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی پابرجا مانده است.

وی دین و فرهنگ را ثروت و سرمایه های اصلی و مهم ایران خواند و اظهار کرد: بر همین اساس امروز ایران اسلامی با سربلندی، عزت و روسفیدی به حیات با برکت و با عزت خود ادامه می دهد و از چند حرکت اغتشاش گران و چند فقره آتش زدن واهمه ای ندارد و از اعتراض ها و مخالفت ها به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید.

جمال پور با تقسیم جوامع به دو دسته باز و بسته، گفت: نظام حاکم بر جوامع بسته دیکتاتوری و استبدادی است و هیچ اعتراضی در آنها تحمل نمی شود، اما جوامع باز که مبتنی بر آرای مردمی هستند هراسی از اعتراض ها و مخالف خوانی ها ندارند که جمهوری اسلامی ایران در دسته جوامع باز قرار می گیرد.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور، یادآور شد: در ایران پس از انقلاب اسلامی ناآرامی های زیادی رخ داده است که به غیر از اتفاقات امسال، حوادث سال های ۷۵، ۷۸، ۸۵، ۹۶ و ۹۸ از جمله آنهاست، اما در هیچ یک از این حوادث و ناآرامی ها مسئولان کشور احساس ترس نکردند.

جمال پور به تنوع توطئه های پیوسته دشمنان طی ۴۴ سال علیه جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد: بقای جمهوری اسلامی در شرایطی که به طور مستمر درگیر انواع هجمه ها و بحران های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است، یک معجزه به تمام معنی است، چون فقط یکی از همین بحران ها کافی است تا کمر یک نظام سیاسی و یک کشور بشکند.

وی با بیان اینکه ایران امروز نه یک درخت تناور که تبدیل به کوهی مستحکم شده است و انقلاب اسلامی، توفنده تر و موفق تر از گذشته به راهش ادامه خواهد داد، گفت: یکی از عواملی که دشمنان توانایی فهم آن را ندارند، فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد جامعه ایرانی است که تمام محاسبات آنان را بر هم زده است.

این تحلیلگر مسال سیاسی با اشاره به قرار گرفتن دشمن در تله اشتباه محاسباتی، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت محاسبات دشمنان ایران اسلامی را بر هم زده است.

 

کد خبر 1254053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha