جشن های نیمه شعبان با محتوای انتقال پیام انتظار و ولایتمداری برگزار شوند

حسنی با بیان اینکه برنامه ریزی جشن های نیمه شعبان باید به گونه ای باشد که نسل جوان پیام‌های روز نیمه شعبان را درک کند، گفت: رپایی جشن مهدویت موجب آگاه‌سازی جوانان از موضوع ولایت پذیری و خنثی سازی تبلیغات دشمن می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، ظهر امروز(۳ اسفند) در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت اعیاد شعبانیه در این استان، اظهار کرد:  در بحث برپایی جشن های نیمه شعبان از دو‌ جنبه که موضوع مهدویت را در سطح جامعه پررنگ کنیم و قشر جوان و نوجوان با این موضوع به لحاظ ذهنی و فکری ارتباط برقرار کنند، بایستی همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی پای کار باشند.

 

محمد سبحان حسنی با بیان اینکه برنامه ریزی جشن های نیمه شعبان باید به گونه ای باشد که نسل جوان پیام‌های روز نیمه شعبان را درک کند، افزود: دشمن نظام و انقلاب اسلامی علیه ارزش ها اسلامی و انقلابی تبلیغ می کنند، دشمن تبلیغ می کند که  در نظام دینی عمدتا ما به دنبال محدود کردن فضاهای شاد هستیم و بر این اساس لازم است که در جامعه نیاز به امید و نشاط دارد، برنامه ریزی کرد  و این امر در سخنان مقام معظم رهبری  مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شادی و جشن ها باید فراگیر باشد و مختص به یک‌قشر خاص نباشد، افزود: پویش هر‌خانه یک‌پرچم همزمان با برگزاری جشن های نیمه شعبان در سطح استان از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه ها اطلاع رسانی شود چرا که نقش مهمی در راستای فراگیری پیام های نیمه شعبان دارد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز کرد: بازار نقش مهمی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و انتظار می رود که بازاریان و‌ کسبه استان در برگزاری جشن ها و برنامه های نیمه شعبان مشارکت گسترده ای داشته باشند چرا که نیمه شعبان مختص به همه مردم است.

 

حسنی با تاکید بر فضاسازی محیط ادارات و دستگاه های اجرایی متناسب با اعیاد نیمه شعبان، برپایی کاروان شادی در سطح شهر و محلات به ویژه حاشیه شهرها و‌  اجرای پویش سلام فرمانده، تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان ( عج) است و  پرچم اسلام در حال حاضر  به دست نایب امام زمان ( عج ) است و این پرچم  را باید به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان ( عج ) برسانیم.

 

وی یادآورشد: وزارت کشور در قالب یک ستاد برگزاری برنامه  های نیمه شعبان را پیگیری می کند و با محوریت فرمانداران این برنامه ها در شهرستان ها بصورت بسیار باشکوه برگزار می شود.

 

حسنی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و هم افزایی هم دستگاه های اجرایی  برنامه ها و جشن های نیمه شعبان به نحوه احسن برگزار می شود و در این راستا باید از تداخل کاری و موازی کاری جلوگیری کنیم.

 

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: برپایی جشن مهدویت موجب آگاه‌سازی جوانان از موضوع ولایت پذیری و خنثی سازی تبلیغات دشمن می شود که در راستا باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها نیز استفاده کنیم.

 

گفتنی است در پایان این نشست، اعضای ستاد بزرگداشت نیمه شعبان استان، برنامه ها و فعالیت های خود را برای برگزاری باشکوه آیین های نمیه شعبان تشریح کردند.

کد خبر 1254067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha