پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در هرمزگان

دانشمند گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال خرد پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، منوچهر دانشمند در اولین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری امید اظهار کرد: طرح ملی محور امید به همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با بهره گیری از ظرفیت نخبگانی به صورت پایلوت در استان هرمزگان در حال اجراست.

 

وی، کمک به ورود فناوری و توسعه اقتصادی به مناطق کم برخوردار را از اهداف اجرای طرح ملی محور امید ذکر کرد و افزود: این طرح در دو حوزه میگو و کشاورزی اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان ادامه داد: در قالب این طرح و با استفاده از روش های فناورانه، از مدل سنتی پرورش میگو عبور خواهیم کرد و منافع آن نیز باید نصیب مردم استان شود.

 

وی در ادامه به تشریح فعالیت های ستاد اجرایی و بنیادهای احسان، برکت و 15 خرداد پرداخت و گفت: کمک به سیل و زلزله زدگان، توزیع بسته های معیشتی، راه اندازی خانه های احسان در راستای خدمات رسانی در حوزه آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال ازجمله اقدامات بوده است.

 

دانشمند افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان امسال بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال خرد پرداخت کرده است.

 

وی عنوان کرد: این ستاد آمادگی دارد که در حوزه کلان نیز از کارآفرینان در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی حمایت کند.

 

علیرضا نصیری، رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان و محمد امیر زمانی دبیر طرح ملی محور امید نیز در این آیین به تشرح جزییات طرح ملی محور امید پرداختند.

 

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری این رویداد، میزگردهای به منظور ارائه طرح های فناورانه توسط شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاران حوزه شیلات به ویژه پرورش دهندگان میگو نیز برگزار شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1254080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha