کسانی که به پیروی از قرآن اهتمام می‌ورزند اهل رستگاری‌اند

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای اینکه بگوییم مسلمانیم و پیام خدا را شنیده‌ایم، الزاماتی دارد که از آن جمله خواندن قرآن با تدبر و پیروی از دستورات خدا در زندگی شخصی، خانوادگی، سیاسی و .. است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والملسمین سید مهدی خاموشی در آیین احتتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه کسانی که به پیروی از قرآن اهتمام می‌ورزند اهل رستگاری‌اند، گفت: برای اینکه بگوییم مسلمانیم و پیام خدا را شنیده‌ایم، با آن زندگی می‌کنیم و حشر و نشر داریم، الزاماتی دارد که از آن جمله خواندن قرآن با تدبر و پیروی از دستورات خدا در زندگی شخصی، خانوادگی، سیاسی و ... است.

حجت الاسلام خاموشی به تشریح جزئیات برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم و فعالیت های قرآنی این سازمان پرداخت و گفت: خوشبختانه پس از اینکه دوسال متوالی به دلیل کرونا، مسابقات بین المللی قرآن کریم به صورت مجازی برگزار شد، امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه بخش آوایی(قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی(اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار شد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن ارائه گزارشی از روند دوره مقدماتی مسابقات بین الملی قرآن کریم تا مرحله نهایی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه این وظیفه را دارد که خادمی قرآن کریم را انجام‌ دهد، از این رو چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن داخلی را در رشته‌های آوایی (ترتیل، تحقیق و حفظ قرآن کریم) در دو بخش آقایان و بانوان در پایان دی ماه در استان خوزستان به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: در آذرماه سال جاری مسابقات نغمات در سایر رشته‌های تواشیح، دعاخوانی و اذان به صورت کشوری در قزوین و همچنین مسابقات معارفی در سه بخش تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه در قم برگزار شد.

رییس سازمان اوقاف و ‌امور با اشاره به اینکه در دور مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل شرکت کردند، گفت: در سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برای اولین بار ترتیل بانوان به بخش مسابقات اضافه شد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه در دوره نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور جواز حضور یافتند گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در دوران کرونا مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح اقدامات قرآنی این سازمان پرداخت و خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در دوران کرونا، برپایی محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه، روخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، آموزش قرآن برای گروه‌های هدف، اعزام متسابقین به مسابقات قرآنی کشورهای دیگر، چاپ و کتابت قرآن، اعطای مدرک به حفاظ و قاریان و... بخشی از اقدامات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود.

 

کد خبر 1254086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha