با نگاه به فعالیت های قرآنی می توان عظمت انقلاب اسلامی را درک کرد

اسماعیلی گفت: هرکه می‌خواهد عظمت انقلاب اسلامی را درک کنند، باید نگاهی به فعالیت‎‌های قرآنی داشته باشد، چرا که در حوزه فعالیت‌های قرآنی چیزی شبیه اعجاز در این چهار دهه اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سالن اجلاس امروز چهارشنبه سوم اسفند ماه برگزار شد و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که با حضور رییس جمهور، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و چند تن از وزرا و متسابقین و جامعه قرآنی برگزار شد با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، گفت: امیدوارم همه ما از نفحات الهی که در این ماه وزیدن گرفته استفاده کنیم و با آمادگی کامل وارد ماه خدا شویم.

وی افزود: خدا را شاکریم که سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به پایان رسیده و امروز در مراسم اختتامیه آن مفتخریم در محضر رئیس حمهور مکتبی و قرآنی کشورمان باشیم. خدمت همه کسانی که در این دوره از مسابقات با عناوین مختلف حضور داشتند، خدا قوت عرض می‌کنم.

 

وزیر ارشاد اسلامی به تشریح فعالیت‌های دولت در حوزۀ قرآن پرداخت و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزارتخانه‌ای که متولی فعالیت‌های قرآنی است، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های ترویجی و قرآنی را در دستگاه‌های مختلف عهده دار است.

 

اسماعیلی در ادامه افزود: تمام تلاش مدیران قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال و نیم گذشته این بود است که فضای فعالیت‌را برای گروه‌ها و مؤسسات قرآنی میسر و ممکن کنند چرا که پس از کرونا بسیاری از مؤسسات قرآنی مانند سایر مجموعه‌ها آسیب دیدند. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش تمام دستندرکاران این بوده است که این موسسات قرآنی مورد حمایت قرار بگیرد.

 

وزیر ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مصوبه‌ای در دولت برای حمایت از موسسات قرآنی به تصویب رسید و به حمد الله به مدد معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش مهمی از فعالان قرآنی و موسسات قرآنی شناسایی شدند و عضو صندوق اعتباری هنرمندان شده اند و می توان گفت هم اکنون در این صندوق 15 هزار فعال قرآنی عضو هستند که مورد حمایت های متنوع هم قرار گرفته اند.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: هرکس که می‌خواهد عظمت انقلاب اسلامی را درک کنند، باید نگاهی به فعالیت‎‌های قرآنی در ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی داشته باشد چرا که در حوزه فعالیت‌های قرآنی چیزی شبیه اعجاز در این چهار دهه اتفاق افتاده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را به عنوان تصدی انجام می‌دهد گفت: بحث آموزش و تربیت مربیان قرآنی از مهمترین فعالیت های ما است. از سوی وزارت خانه در این مدت به 20 استان محروم گروه های قرآنی اعزام شده اند و نزدیک به 5 هزار نفر در کمتر از یک سال به عنوان مربی قرآن آموزش دیده اند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد تسهیل‌گری گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است تا بتواند نقش خود را در فعالیت‌های فرهنگی ایفا کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در تمام برنامه‎‌های فرهنگی از جمله سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر، سرود و ... توجه به ترویج پیام‌های قرآنی امروز در سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد گفت: یکی از مهمرتین رویداد های بزرگ قرآنی در یک ماه آینده برگزاری نمایگاه بین المللی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در تهران است که این دوره از نمایشگاه قرآن نزدیک به 50 درصد از لحاظ حجم، میزان محتوا و تنوع نسبت به سال گذشته ارتقاء خواهد یافت.

 

 

کد خبر 1254090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha