مردمی‌کردن هنر و فرهنگ، اولویت اصلی دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد است

رعیت با تاکید بر مردمی کردن هنر به عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت ارشاد مردمی کردن هنر و فرهنگ است تا این گنجینه‌ها باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت شامگاه امروز (چهارشنبه  ۳ اسفند) در اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر که در گلستان و همزمان ۱۴ استان دیگر برگزار شد، اظهارکرد: موسیقی هنر والایی است که ریشه در زمین ندارد اما برای زمینیان آمده است تا آنان را شیدا و به سوی خوبی‌ها، نیکی‌ها، روش‌ها و منش‌های انسانی رهنمون کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان با قدردانی از حضور پرشور هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر گفت: در چند شب اخیر شاهد اجراهای مختلفی از گروه‌های موسیقی‌ مقامی و نواحی در گرگان، مراوه تپه، علی‌آبادکتول، کلاله و بندرترکمن بودیم که نشان می‌دهد هنرمندان مردمی برای شاد کردن دل جامعه با وجود کمبودها و نقایص همچنان در میدان هستند.

 

وی با تاکید بر مردمی کردن هنر به عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی کردن هنر و فرهنگ است تا این گنجینه‌ها باقی بماند و در عین حال حمایت‌ها از هنرمندان مردمی نیز افزایش پیدا کند.

 

رعیت ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل در استان‌ها از جمله گلستان، شادمانه‌های مختلفی را در قالب‌‌های متعدد در سالگرد فجر انقلاب اسلامی رقم زد که اختتامیه آخرین رخداد یعنی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر را در استان برگزار کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان گفت: هدف ما در حوزه فرهنگ، حمایت و پشتیبانی از این گنجینه‌های غنی است تا در وهله نخست این سرمایه‌ها حفظ و در مرحله بعدی به نسل نو و جوانان‌مان انتقال داده شود.

 

کد خبر 1254096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha