علمای بزرگ دین با همه شرایط سخت حوزه‌های علمیه را حفظ کردند

آیت‌الله عبادی به جنایات استبداد داخلی و استعمار خارجی در ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در شرایطی که ترس و زوگویی بر جامعه حاکم بود در اندک فرصتی که پیدا شد علمای دین با همه شرایط سخت آن زمان به میدان آمدند و حوزه‌های علمیه را حفظ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز پنجشنبه (۴ اسفند) در جلسه درس اخلاق اساتید و طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله عارفی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بعد از حق خدای متعال، حق پدر و مادر و استاد کسی نمی‌تواند ادا کند جز با دعای خیر که خداوند آنچه که او می‌داند جبران کند.

 

وی با بیان اینکه آیت الله تهامی و آیت الله عارفی در آن مقطعی که قدم‌های موثری برداشتند تصورش برای ما خیلی آسان نیست، افزود: اروپایی‌های وحشی بی‌دین که هنوز هم از جنگ‌های صلیبی نام می‌برند در آتش‌افروزی بین‌المللی و جنگ‌های آنچنانی که ده‌ها میلیون انسان‌ها کشته و از گرسنگی مردند و با فروپاشی دولت عثمانی، اینها تسلط کامل پیدا کردند و مردم جهان هم خسته و در حال ترس و مرگ بودند بنابراین اروپایی‌ها حداکثر سوءاستفاده را کردند و می‌کنند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: اروپایی‌ها در ایران با اینکه قاجاریه آدم‌های بی‌لیاقتی بودند و کامل نفوذ داشتند و منویات آنان اجرا می‌شد و امیرکبیر را به دست ناصرالدین شاه کشتند و در ۵۰ سال حکومت قاجار اظهار می‌کرد پادشاهی من را مرده‌شور ببرد که اگر به خواهم به جنوب و شمال کشور خودم مسافرت کنم انگلیسی‌ها و روسی‌ها مانع می‌شوند بنابراین پادشاهان قاجار تسلیم بودند اما در عین حال استعمارگران به آنان قانع نبودند و یک نوکر بی‌سواد و تریاکی مثل رضاشاه کثیف را لازم داشتند که همه منویات پست آنان را در مبارزه با اسلام انجام دهد و مردم و علما را کشتند و شکنجه کردند.

 

امام جمعه بیرجند به جنایات استبداد داخلی و استعمار خارجی در ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی که ترس و لرز بر جامعه حاکم بود و هیچ قانونی جز زوگویی نبود در اندک فرصتی که پیدا شد این علمای بزرگ دین با همه شرایط سخت آن زمان به میدان آمدند و حوزه‌های علمیه را حفظ کردند.

 

وی با اشاره به دزدی رضاشاه پهلوی و پسرش و اموال و ثروت زیادی که از ایران خارج کردند، ادامه داد: به پشتوانه همین اموال است که امروز نوه فاسد خاندان پهلوی ۴۵ سال است که به اراذل و اوباش علیه جمهوری اسلامی ایران پول می‌دهد.

 

آیت الله عبادی به برگشت هزاران سند از املاک غصب شده توسط رژیم پهلوی به دست صاحبان اصلی این کشور یعنی مردم اشاره کرد و در ادامه گفت: با این همه ناسپاسی که امروز داریم ابزار دشمن می‌شویم. مشکلات لازمه زندگی دنیاست خودش یک کلاس درس است اما شما که مشکلاتی مانند قبل از انقلاب اسلامی ندیده‌اید. باید حواسمان باشد که ناسپاسی و القائات دشمن انجام می‌شود ما را از پای در نیاورد.

 

 

کد خبر 1254136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha