دستاوردهای انقلاب اسلامی گردآوری شود  / مدرسه مروی ثمره هجرت است

مراسم رونمایی از کتاب «در مسیر نهضت» با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولیت حوزه علمیه مروی، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی صدر نویسنده کتاب، حجت الاسلام پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مدیر مرکز مدیریت حوزه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از کتاب «در مسیر نهضت» با حضور یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی صدر نویسنده کتاب، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر سابق دادگستری و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر مرکز مدیریت حوزه تهران در حوزه علمیه مروی برگزار شد.

مدرسه مروی ثمره هجرت است

«یاسر احمدوند» در مراسم رونمایی از کتاب «در مسیر نهضت» گفت: ساخت و تاسیس مدرسه علمیه مروی حاصل هجرت است که به تعبیر امام خمینی (ره)، فیضیه تهران محسوب می شود.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان تاریخچه شکل گیری حوزه علمیه مروی افزود: کتاب دیگری نیز با عنوان مدرسه علمیه مروی و نقش آن در تاریخ معاصر توسط دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه مروی نقش مهمی در نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات دوران انقلاب داشته است که در کتاب «در مسیر نهضت» به همه آنها پرداخته شده است و امیدواریم طلاب از این آثار فاخر بهره مند شوند.

 

دستاوردهای انقلاب اسلامی گردآوری شود

 آیت الله »شیخ محمدباقر تحریری» نیز در این مراسم از دست اندرکاران نگارش کتاب «در مسیر نهضت» تقدیر و تشکر کرد و گفت: دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی باید گردآوری و تدوین شود تا نسل آینده نبست به این دستاوردها آگاه باشد.

 

تولیت حوزه علمیه مروی افزود: طلاب و روحانیون در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و آگاهی بخشی به جامعه نقش بسیار مهمی دارند و ترویج فرهنگ انقلابی بر دوش طلاب و فضلا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی صدر نویسنده کتاب «در مسیر نهضت» نیز با تشریح مراحل تهیه اسناد و منابع و نگارش این کتاب، گفت: در کتاب «در مسیر نهضت» نقش حوزه علمیه مروی در نهضت امام خمینی (ره) مطابق با مستندات و به تفصیل آمده است.

 

اثرگذاری مدرسه مروی در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» گفت: موضوع صلاح و فساد بشر که خواسته و دغدغه بشر در طول تاریخ بوده و هست و انسان طالب رشد و کمال بوده و هت اما متاسفانه به فساد و سقوط دچار می شوند.

 

وزیر سابق دادگستری و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: علم و آگاهی و عقلانیتی که این علم را شکوفا کند و منتج به آثار صحیحه باقیه کند. ترکیب علم و عقل به تعبیر قرآن حکمت است که آثار و برکات آن معرفت به خدا، تعبد و مسیر صحیح زندگی است.

 

وی ادامه داد: خداوند می خواهد انسان ها در خیر کثیر زندگی کنند همراه با بهره فراوان که به عمل صالح منجر شود. سقوط امروز بشریت این است که علمش با عقل همراه نیست و به حکمت تبدیل نشده است. اگر جایی علمی هست و خدا عنایتی کرده و به عمل تزکیه منجر نشود به حجاب اکبر منتهی می شود و دردسر آفرین خواهد شد. علم های بدون تزکیه و اخلاق مصیبت های زیادی به انسان وارد کرده است.

 

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مروی طی ۲ قرن گذشته در کانون تحولات سیاسی و اجتماعی ایران بسیار تاثیرگذار بوده است. در مسیر نهضت امام خمینی (ره) هم مدرسه علمیه مروی، اساتید، طلاب و شاگردانش بسیار نقش آفرین بوده اند که باید گرامی داشته شوند.

 

وی با بیان اینکه جهاد علمی و تربیتی و اخلاقی، تبلیغ و مباحثه را باید بیفزاییم، گفت: حمایت و پشتیبانی حجت الاسلام سبحانی و پیشکسوتان حوزه علمیه مروی به تهیه و تدوین آثار فاخری منجر شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تاریخچه ارزشمند حوزه علمیه مروی گفت: تاریخ این حوزه علمیه و مسیر علمی آن قابل توجه است و باید به آن پرداخته شود.

در پایان نیز از کتاب « در مسیر نهضت» رونمایی شد.

 

کد خبر 1254141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha