برگزاری مراسم احیای شب نیمه ‌شعبان در مساجد و بقاع متبرکه شاخص گیلان

حجت‌الاسلام اشجری بر برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به صورت هدف‌مند، امیدآفرین، نشاط‌بخش و مردمی تاکید کرد و گفت: مراسم احیای شب نیمه ‌شعبان در مساجد و بقاع متبرکه شاخش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مجتبی اشجری - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان- در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با تبریک فرا رسیدن این ماه و نامگذاری روزهای آغازین آن به دلیل ولادت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) به روز «پاسدار» و «جانباز» گفت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت کشور مرهون رشادت‌ها و ایثار شهدا، پاسداران و جانبازان است.

 

وی ادامه داد: پاسداران و جانبازان اسوه‌های مانای مقاومت، بردباری و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

اشجری با اشاره به توسعه و پیشرفت کشور بعد از انقلاب اظهار کرد: ایران اسلامی در سایه رهبری و هدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی چهل و چهار سال با عظمت را با وجود تمام تحریم‌ها، تهدیدها و فتنه‌ها پشت سر گذاشته و چشم‌انداز روشنی در پیش دارد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ متعالی دفاع مقدس با تاسی به نهضت عاشورا حسینی(ع) بر غنای جامعه اسلامی ایران افزوده است تاکید کرد: همین توسل و غنا، موجب تربیت نسلی آزاده و انقلابی شده است.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به در پیش بودن جشن بزرگ نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ انتظار با تاکید بر معرفت ساحت نورانی امام زمان(عج) و ابعاد و مولفه‌های حکومت مهدوی دانست.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که نیمه شعبان را مظهر امید به آینده دانسته‌ و فرموده‌اند: «امید به اصلاح نهایی به وسیله‌ ولی مطلق، حضرت حق، حضرت صاحب‌الزمان(عج) امید غیرقابل تخلف است.»، افزود: جشن‌های نیمه شعبان هدف‌مند، امیدآفرین و نشاط‌بخش با حضور همه اقشار جامعه به شکل گسترده در شهرها، محله‌ها و روستاها برگزار شود.


اشجری همچنین خواستار اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی در زمینه‌سازی برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان شد و گفت: ایران اسلامی متعلق به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بوده و پیشتاز در ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور است.

 

وی تاکید کرد: نظام مقدس جمهوی اسلامی نمونه‌ای موفق از تشکیل حکومت اسلامی و جامعه مهدوی است. 

 

اشجری پرداختن به فرهنگ انتظار و تبیین مهدویت با زبان مانای هنر و ادبیات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و مولودی، برپایی جنگ شادی، حرکت کاروان شادی خودرویی و موتوری، اجرای گروه‌های سرود، قرائت گروهی و همچنین خانگی زیارت آل یاسین و دعای فرج بخشی از برنامه‌های نیمه شعبان استان گیلان است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از نورافشانی نقاط متعدد استان همزمان با شب نیمه‌ شعبان خبر داد و اعلام کرد: برگزاری یک جشن بزرگ و محوری در هر شهرستان، برگزاری مراسم احیای شب نیمه ‌شعبان در مساجد و بقاع متبرکه برگزیده، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در سراسر استان، آذین‌بندی، چراغانی، نصب پرچم‌های الوان و مزین به نام و القاب حضرت مهدی(عج) در محله‌ها، خیابان‌ها، میادین و بلوارها و همچنین فضاسازی شهری با بهره‌گیری از بیلبوردها، استندها، واتربندها و تلویزیون‌های شهری از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان استان گیلان خواهد بود.

کد خبر 1254148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha