واگذاری زمین جهت احداث مسکن ایثارگران جدی ترین معضل گیلان است

قاضی زاده با بیان اینکه خوشبختانه گیلان از استان های کم مشکل است و پشتیبانی اش در جنگ هنوز زبانزد است گفت: متاسفانه گیلان در بحث واگذاری زمین برای مسکن ایثارگران نسبت به استان های دیگر عقب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سیدامیر حسین قاضی زاده - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران- امروز(پنج شنبه،۴ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه گیلان و امام جمعه رشت، اظهار کرد: طی ۱۷ ماه گذشته که خدمتگزار خانواده بزرگ جامعه ایثارگری هستم تقریبا تمامی آخر هفته ها را به استانی سفر کرده و چند کار را با هم هدف گذاری کرده تا در این سفرها دنبال کنیم.

 

وی یکی از مهمترین کارهای این سفر را برپایی میز خدمت دانست و افزود: در این میز کنار مدیران کل و معاونینی که بیشتر با جامعه هدف کار دارند، حضور داشته تا عزیزان ایثارگری که گمان می کنند باید به مدیران ستادی مراجعه کنند به جای اینکه به زحمت بیفتند و به مرکز بیایند در همین جا با مدیران بتوانند یک به یک گفت و گو کنند و کار گشایی و گره گشایی انجام شود.

 

قاضی زاده تصریح کرد: خوشبختانه از این منظر فعالیت دستگاه بنیاد شهید در سطح کشور بی نظیر است، زیرا بقیه دستگاه ها در سفر رییس جمهور میز خدمت ایجاد می کنند اما نه به این ابعاد، ولی ما در بنیاد شهید یک اداره کل بنام ارتباطات داریم که همین وظیفه را دارد.

 

وی اذعان کرد: در این جلسات همچنین تلاش می شود که با جامعه هدف نخبگان، سرآمدان، چهره های دانشگاهی و کارآفرین و شخصیت هایی اجرایی گفتگویی انجام شود و از زاویه آنها نیز مسائلی به ما گوشزد می شود و از آنجایی که این دولت، تفکر و راهکارش مردمی سازی است از طرف ما هم دعوتی برای کمک به عرصه هایی که نیاز است، انجام می شود.

 

قاضی زاده ادامه داد: جلسه دیگری هم تحت عنوان شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم که این شورا به موجب قانون تشکیل شده و ریاست آن هم با رئیس‌جمهور و در استان ها با استانداران است و از این رو مصوبات این شورا در حکم مصوبات دولت است و همه نمایندگان حاکمیت در آن عضو هستند و مقرراتش چون پشتوانه حقوقی دارد، لازم الاجراست.

 

وی اضافه کرد: کار اصلی آن هماهنگ سازی دستگاه ها در عرصه فرهنگی است که مطالبات ایثارگران را در آن جلسه ذکر می کنیم. 

 

قاضی زاده با اشاره به برگزاری این جلسه در شب گذشته گفت: شب گذشته در این جلسه بحث مسکن و اشتغال  و کارهای فرهنگی مشترک و...  مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

 

وی، ارایه گزارشی از وضعیت جامعه ایثارگری استان ها، برگزاری جلسه توجیهی با مدیران خود بنیاد در شهرستان ها، گفتگوی تلویزیونی جهت ارائه مسائل کلان دولت و بنیاد شهید را از دیگر برنامه های سفر به استان ها نام برد و بیان کرد: حضور در یک گنگره و یادواره شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا از باب تکریم و... نیز برنامه های جانبی این سفر هستند.

 

قاضی زاده در ادامه طی گزارشی از وضعیت استان گیلان اظهار کرد: خوشبختانه گیلان از استان های کم مشکل است چرا که وضعیت بعضی از استان ها خیلی بحرانی است مخصوصا وقتی به غرب کشور که مناطق جنگی بوده و مین و بمباران را در آنجا داشتیم.

 

وی با بیان اینکه رزمنده هایی که از استان گیلان به جبهه رفتند با انتخاب خود و داوطلبانه رفتند، افزود: استان گیلان در پشتیبانی از جنگ هم زبانزد است.

 

قاضی زاده استان گیلان را جزو ۲ استانی دانست که بیشترین یادواره شهدا را برگزار می کند و گفت: در این استان یادوارها مردمی شده و مردم یک روستا و یک محله خودشان کارها را انجام می دهند و اینگونه مراسم ها دستگاهی و حکومتی نیست.

 

وی افزود: در استان های دیگر دستگاه های مختلف این برنامه را اجرایی می کنند، اما در گیلان چیزی که مهم است این است که این یادواره ها کاملا مردمی برگزار می شود و امیدواریم این حرکت به سراسر کشور سرایت پیدا کند.

 

قاضی زاده در ادامه بحث مسکن ایثارگران را جدی ترین مشکلی دانست که در گیلان وجود دارد و اظهار کرد: گیلان در بحث واگذاری زمین نسبت به بقیه کشور عقب تر است چرا که در این سال ها که حدود ۴۰ سال است این قوانین وجود دارد، دو سوم کسانی که مشمول دریافت زمین می شدند هنوز زمین دریافت نکرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: این کار یک بحث ملی نیست و این مورد باید به صورت محلی حل شود و شهرسازی شهرستان ها باید زمین را تعریف کرده و در اختیار ایثارگران قرار دهد،چرا که استان هایی که باید در حوزه مسکن خدمت دریافت کنند دریافت کرده اند و با محدودیتی که در گیلان وجود داشته، تمهیدات محلی را می طلبد که این حرکت اتفاق بیفتد تا بتوانیم سایر فرایندهای احداثش را با کمک نظام بانکی و تسهیلاتی انجام دهیم.

کد خبر 1254160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha