ساخت خانه ایثار در گیلان/توجه به ایثارگر توجه به فرهنگ جهاد و شهادت است

داوطلب از دریافت مجوز و پروانه ایجاد خانه ایثار در استان گیلان خبر داد و گفت: این مجوز در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی جامعه ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،  محمدرضا داوطلب - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان- امروز (پنجشنبه، ۴ اسفند) در دیدار معاون رییس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان گیلان از دریافت مجوز و پروانه ایجاد خانه ایثار در استان گیلان خبر داد و گفت: اولین مجوز ایجاد خانه ایثار در کشور در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی جامعه ایثارگری است.

 

وی با اهمیت شمردن حوزه درمان و سلامت برای ایثارگران و ضرورت تقویت این حوزه، افزود: خدمت خانه ایثار به توجه به افزایش جامعه ایثارگری به ویژه والدین و همسران شهدا آغاز شده و ارائه انواع خدمات سالمندی، مراقبتی و درمانی متناسب با شان و جایگاه این قشر معزز در دستور کار قرار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان گیلان تا کنون به صورت منظم برگزار شده است و گیلان دومین رتبه را در کشور به لحاظ برگزاری و تعداد مصوبات دارد گفت: امسال بحث اعزام ایثارگران عزیز به عتبات عالیات شروع شده و استان گیلان تاکنون یک هزار سهمیه داشته که باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

داوطلب همچنین از آمادگی سرمایه گذاری بنیاد شهید کشور برای تاسیس یک مرکز بزرگ سیاحتی برای ایثارگران خبر داد و افزود: امیدواریم با کمک مسئولان استان گیلان این امر تحقق یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: کار برای ایثارگران باقیات و صالحات است و در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت نباید کوتاهی کرد.


*توجه به ایثارگر توجه به فرهنگ ایثارو جهاد و شهادت است
محمدرضا احمدی -رییس مجمع نمایندگان گیلان- نیز در این دیدار بیان کرد: ایثارگران جوانی خود را برای این نظام و انقلاب گذاشتند.

 

وی افزود: این مردان مرد، مردان روزهای سختی هستند که جانباز و آزاده و رزمندگانی نام دارند که در اوج جوانی خود، وقت گذاشتند و پای کار انقلاب ماندند و امروز نیاز است که مورد توجه باشند.

 

احمدی گفت: هر چقدر به اقشار ایثارگر توجه کنیم در حقیقت به فرهنگ ایثارو جهاد و شهادت توجه کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: در جلسه صبح که با حضور بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان و معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید برگزار شد مواردی در خصوص معیشت، مسکن، اشتغال، تابلوهایی که زینت بخش شهرهای ما است، توجه به والدین شهدا، توجه به فرزندان شهدا و ایثارگران و ... مطرح گردید که امیدواریم با پیگیری های لازم، فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت همیشه در جامعه زنده و باقی بماند.

کد خبر 1254172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha