شعبان، ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به رمضان است

حجت الاسلام عسگری،گفت: ماه شعبان ماه دعا و مناجات باخدا و ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به رمضان است.

حجت الاسلام مصطفی عسگری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه شعبان یکی از ماه‌های قمری و پرفضیلت است، گفت: ماه شعبان جایگاه بسیار والایی نزد مسلمانان دارد چراکه این ماه بسیار شریف منسوب به پیامبر (ص) است .

 

مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره) سرپل ذهاب، افزود: ولادت امامان حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت سجاد (ع) و مهدی موعود در ماه شعبان بوده است، بنابراین ماه شعبان ماه پر خیروبرکتی برای مسلمین است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این ماه که ماه رسول اکرم (ص) می‌خوانندش اعمال مستحبی زیادی ذکرشده است که  امام صادق (ع) فرمودند: هر کس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد، همچنان که یکی از شما شتر تازه متولدشده‌ای را تربیت می‌کند تا آنکه در روز قیامت به صدقه‌ده برسد، در حالتی که به‌اندازه کوه احد شده باشد.
 

حجت الاسلام عسگری، تصریح کرد: بهترین عملی که در ماه شعبان می‌توان انجام داد روزه گرفتن و استفاده از دو سلاح الهی است یکی خواندن مناجات بخصوص مناجات شعبانیه و دیگری استغفار است.

 

مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره) سرپل ذهاب، با اشاره به برگزاری جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در سرپل ذهاب، اظهار کرد: بمناسبت فرارسیدن ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل(ع) روز جانبار و ولادت حضرت زین العابدین (ع) مراسم جشن بزرگ اعیاد شعبانیه  امروز پنج شنبه(۴  اسفند ماه) راس ۲۰ شب در جوار بقیعه احمد ابن اسحاق(ره) با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، مولودی خوانی و برگزاری مسابقه حضوری و اهدای جوابز به قید قرعه شرکت کنندگان  برگزار می شود.

 

وی در پایان ،گفت: در این ماه انجام نماز، روزه، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، صدقه دادن، نیکی به پدر و مادر و همسایگان و اصلاح بین بستگان سفارش بسیار شده است.

 

کد خبر 1254194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha