ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا یک اصل در جامعه است

خانمحمدی، روز جانباز و بزرگداشت روز شهدا را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یک اصل در جامعه است .

عبدالرضا خانمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، ضمن تبریک بمناسبت فراررسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: امروزه اقتدار و سربلندی کشور در عرصه‌های مختلف جهانی به خاطر ایثار، فداکاری، گذشت و جان‌فشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنان بوده است؛ ازاین‌رو ضروری است؛ مسئولان، مدیران و اقشار مختلف جامعه ادامه‌دهنده راه، منش و سبک زندگی شهدا، جانبازان و ایثارگران باشند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سرپل ذهاب،افزود: شهدا طی۸ سال دفاع مقدس، در راه اسلام و حفظ وطن فداکاری‌ها و از خودگذشگی های بسیاری انجام دادند و در این راه مقدس هم از همه چیز خود گذشتند و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری‌های آنها است و ما در قبال شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

 

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه  در ایام ولادت باسعادت امام حسین (ع)، روز پاسدار، ولادت حضرت عباس (ع) روز جانباز، و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداهستیم برنامه‌های ویژه‌ و متنوع ای تدوین‌شده است.

 

خانمحمدی، تصریح کرد: برگزاری بزرگداشت روز جانباز در بقعه احمد ابن اسحاق (ره)، سخنرانی پیش از نماز جمعه، دیدار با  خانواده‌های جانبازان و شهدا ، دیدار با خانواده‌های جانباز ۷۰ درصد، دیدار با امام‌جمعه شهرستان، تبلیغات و فضاسازی شهری با مشارکت سایر ادارات ، برگزاری جشن و شادی، غبارروبی مزار شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا با همکاری اداره منابع طبیعی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی از برنامه‌های  شاخص بزرگداشت این ایام در سرپل ذهاب خواهد بود.
 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سرپل ذهاب با اشاره به اینکه نام گذاری ۲۲ اسفند ماه به عنوان «روز بزرگداشت  شهداء»، فرصت ارزنده و گرانقدری است، گفت: نامگذاری این روز برای یادآوری رمز جاری ماندن یاد و نام شهدای والامقام، آن الگوهای ایثار و استقامت، شجاعت و شهامت و پاسداران حریم ولایت و همچنین تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت است.

کد خبر 1254199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha