سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در آستارا راه‌اندازی شد

بذرپاش از راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه بار آستارا خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه کامیون‌ها و تریلی‌ها در پشت مرز ورودی و خروجی کمترین معطلی را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی امروز(پنجشنبه، ۴ اسفند) در جریان بازدید از پایانه مرزی این شهرستان به راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه نوبت‌دهی کامیون‌ها و تریلی‌ها در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه زمان حضور کامیون‌ها و تریلی‌ها در مرز مشخص می‌شود.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: با راه‌اندازی این سامانه کامیون‌ها و تریلی‌ها در پشت مرز ورودی و خروجی کمترین معطلی را خواهند داشت.

 

وی با بیان‌اینکه سامانه گمرک به سامانه نوبت‌دهی متصل است، گفت: به محض اینکه نوبت‌دهی کامیون‌ها و تریلی‌ها انجام می‌شود، عملیات گمرکی نیز همزمان با آن انجام می‌شود.

 

بذرپاش علت تراکم کامیون‌ها و تریلی‌ها در پایانه بار و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، ار در ظرفیت پل مرزی دانست و خاطرنشان‌کرد: برای حل این مشکل تیمی با دستور رئیس جمهور تشکیل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسئول این کار شد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این راستا جلسات مختلفی با مسئولان گمرک برگزار شد که اکنون در بالاترین سطح آمادگی وجود دارد، ادامه داد: مقاوم‌سازی پل و تقویت استحکام آن، از جمله اقداماتی است که در راستای حل مشکل ترافیک کامیون‌ها و تریلی‌ها گرفته شده است.

 

وی مشکل اصلی را ظرفیت توان عبور از پل عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی و آغاز به کار آن، به مدیریت تقاضا کمک شده و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

 

بذرپاش از احداث پایانه جدیدی در نزدیکی این پل خبر داد و گفت: راه‌های مواصلاتی نیز در این مسیر عملیاتی شده و پلی که بین دو کشور باید متصل شود، در حال اتمام بوده و ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه در این راستا اراضی مربوطه در حال تملک است، اظهارکرد: بر این اساس، یک سازه و پل جدید با استحکام متفاوت و با ظرفیت و توان تردد بیش از ۱۰ برابر شرایط کنونی احداث می‌شود که مشکل به طور اصولی برطرف شود.

 

 

کد خبر 1254216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha