واکنش شدید به دانشجوی ایرانی به دلیل ادای احترام به سردار سلیمانی

تجلیل دانشجوی دکترای ایرانی از سردار شهید قاسم سلیمانی در پایان نامه اش منجر به واکنش شدید دانشجویان و تشکیل جلسه فوق العاده مدیریت دانشگاه استکهلم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یک دانشجوی ایرانی دکترا در دانشگاه استکهلم که در پایان نامه خود در رشته شیمی محیطی به نظام جمهوری اسلامی ایران و سردار شهید قاسم سلیمانی ادای احترام کرده بود با واکنش و انتقادات گسترده دانشجویان این دانشگاه روبرو شد.

 

بنابراین گزارش، این پایان نامه دکترا که به زودی در گروه «مواد و شیمی محیطی» دانشگاه استکهلم ارائه می شود از زمان انتشار برای مطالعه عمومی، واکنش های شدیدی را در دانشگاه در پی داشت. این دانشجوی ایرانی علاوه بر تشکر از خانواده خود، در دست نوشته ای به زبان فارسی که در پایان نامه دکترای خود درج کرده است ضمن تجلیل از نظام جمهوری اسلامی ایران؛‌ استاد مرتضی مطهری و سردار قاسم سلیمانی را شهید خوانده است. این ادای احترام به سردار شهید قاسم سلیمانی واکنش های شدیدی را در بین دانشجویان و همچنین دانشجویان دوره دکترا برانگیخته است و پس از فشارهای شورای دکترا، مدیریت این گروه برگزاری جلسه فوق العاده ای را برای وی در دستور کار قرار داده است.

 

 

به گفته وحید سعادت طلب،دانشجوی ایرانی مقطع دکترا در دانشگاه استکهلم این دو قهرمانانی هستند که باید از آنها تجلیل کرد. وی در این باره به گزارشگر تلویزیون اس و ت سوئد می گوید: سردار شهید قاسم سلیمانی برای من مانند یک پدر و یک برادر است. او کشورم را نجات داده است، پس چرا پایان نامه ام را به او تقدیم نکنم. آنها قهرمان هستند. آنها کسانی بودند که بشریت را از شر نیروهای شیطانی در خاورمیانه نجات دادند.
 

 

وی در ادامه گفتگوی خود با این شبکه تلویزیونی تصریح کرده است: از چنین واکنش های شدید تعجب کردم. این نقض آزادی بیان من است.

 


 وحید سعادت طلب هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه دانشگاه چه تصمیمی خواهد گرفت دریافت نکرده است اما می گوید که پایان نامه خود را بدون ادای احترام به این افراد ارائه نخواهد کرد.

 

 

دانشگاه استکهلم بزرگترین دانشگاه سوئد است که بیش از ۴۰ هزار دانشجو از ۵۰ کشور جهان در آن مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1254217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha