سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به دوره‌ای خاطره‌انگیز در تاریخ جشنواره‌های فجر تبدیل شد

اسماعیلی گفت: سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اتفاق مهمی بود که با حضور قوی و پرشکوه هنرمندان موسیقی به دوره ای خاطره انگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنواره های فجر تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج شنبه ۴ اسفندماه در مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اشاره به برگزاری این رویداد هنری گفت: سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اتفاق مهمی بود که با حضور قوی و پرشکوه هنرمندان موسیقی به دوره ای خاطره انگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنواره های فجر تبدیل شد. من به عنوان وزیر و خادم کوچک اصحاب فرهنگ و هنر از یکایک شما بزرگوران تشکر می کنم.

 


وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر و شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی فجر گفت: امیدوارم این همت بزرگی که شما در این دوره از جشنواره موسیقی فجر با حضور پر رنگ‌تان مصروف کردید نقشی مانا در تاریخ فرهنگ و هنر ایران ایجاد کند.

 


وی با اشاره به پراکندگی انواع گونه های موسیقی در سراسر ایران اظهار کرد: وقتی از موسیقی صحبت می شود جایی در ایران نیست که دارای شان و مرتبه خاصی در حوزه موسیقی نباشد؛ به هر نقطه ای از ایران که سفر می کنیم‌ هنرمندان موسیقی را می بینیم که با حداقل توقعات می درخشند، این اهالی شریف را در هر جا که می بینیم مورد صحبت مردم هستند چون جزیی از تاریخ و خاطرات هر ایرانی هستند.

 


اسماعیلی خاطرنشان کرد: اهالی موسیقی در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های موسیقی مردمی، نواحی، ارکسترها؛ شب های بیادماندنی را در مجموعه های فرهنگی در تهران و ۱۴ استان به ثبت رساندند.

 


وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تلاش ما این است که زمینه های ارتقای این هنر اصیل را پیش از پیش فراهم کنیم در همین راستا در یکسال اخیر مجموعه های بی نظیر در تاریخ ۴۰ ساله کشور در شهرهای ساری، کرمان و ارومیه در اختیار هنرمندان قرار گرفت. سالن های مجهز موسیقی که با پیشرفته ترین فناوری های روز ساخته شده تا به ارتقای موسیقی ایرانی کمک کند.

 


وی از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی به صورت همزمان در چند نقطه کشور خبر داد و گفت: سال آینده جشنواره موسیقی نواحی را همانند جشنواره تئاتر در چند نقطه کشور برگزار می کنیم.

 


وزیر فرهنگ‌  و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: این هنرمندان موسیقی جوان؛ ما را به آینده غنی موسیقی کشور امیدوار کردند.

 

 

اسماعیلی با تقدیر از پیشکسوتان موسیقی ایران و حضور آنها در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و همچنین تشکر از دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی گفت: برگزاری باشکوه سی و هشتمین جشنواره موسیقی حاصل  زحمات این دوستان بود. از هنر دوستان عزیز هم تشکر می کنم که با حضور خود گرمابخش این رویداد هنری شدند.

 


وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم سال های آینده، سال های باشکوهی برای جشنواره موسیقی فجر باشد.

کد خبر 1254234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha